آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

زنده نگهداشتن و یاد و خاطره شهدا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت نمایشگاهی برای عرضه ۷ هزار عنوان کتاب بود.
همدان نگار، مسعود ویژه در مراسم پایانی برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت همدان با شکرگزاری خداوند برای گام برداشتن در مسیر رشد فرهنگی کشور و استان، افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ این نمایشگاه به نوعی یادآوری حماسه شهیدانی است که در این کتابها از آنها یاد شده است.
وی گفت: امسال این نمایشگاه که از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه به مدت یک هفته در همدان برگزار شد به نوعی میزبان یاد و حماسه صدها شهید بودیم و ۱۱۰ ناشر تخصصی حوزه کتاب دفاع مقدس برای حضور اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: علاوه بر حضور ناشران، ۱۲ نشست تخصصی(۴ نشست حوزه کودک و ۴ نشست حوزه دفاع مقدس) و برگزاری ۴۰ غرفه جنبی با حضور نهادها تشکیل شد؛ برای نخستین بار ۱۵۰۰عنوان عرضه شد و با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۳۰ درصد تخفیف خرید برای کتاب ها لحاظ شد و تعدادی از بن‌های خرید با تخفیف به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب تعلق گرفت.
ویژه با یادآوری این که نمایشگاه نقص هایی داشته است، افزود: غرفه اختصاصی تقریظ رهبری، غرفه لشگر فاطمیان، غرفه تخصصی کودکان و نوجوان، بسیج محله ها، سازمان اسناد ملی و غیره از برخی نقاط قوت نمایشگاه بود.
وی با قدر دانی از سرداران مجیدی و فرجی با مشغله آنها در برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان و همکاری آنها در برگزاری نمایشگاه، از نهادهای دیگر مانند شهرداری، آموزش و پرورش، استانداری و غیره تشکر کرد.

در این مراسم از غرفه نشر معارف و انتشارات شهید کاظمی، کتاب پر فروش نمایشگاه؛ کتاب خاتون و قوماندان، غرفه‌دار برتر انتشارات ایران (سید پوریا هاشمی)، غرفه برگزیده بخش مقاومت و بخش بین‌الملل نمایشگاه غرفه شهدای لشگر فاطمیون، خادمان فرهنگی (سرهنگ کامران کریمی، سرهنگ آقابیگی، سروان جواد عباسی، بهمن طالبی و مریم اسداللهی) و فعال فرهنگی (امیر شهریار امینیان)خانواده شهید حسن ترک، در حوزه فعالان فرهنگی حوزه و نشر ادبیات دانشگاه هادی شیرمحمدی، رضا ینگجه و لیلا درویشی، در حوزه رسانه از فعال رسانه نمایشگاه و تهیه کننده برنامه رسول نظری، در حوزه فعال رسانه‌ای نمایشگاه از امیرحسین شبیری و محمد هادیان‌به و از خادمان فرهنگی نمایشگاه رضا سراجوق و علی گلستانی تقدیر شد.
همچنین کتاب«مجنون من لیلی است» زندگینامه سردار شهید سعید اسلامیان، به روایت همسر ایشان و به قلم مونا اسکندری از انتشارات بنیاد روایت فتح رونمایی شد.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری