آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

پاداش ۱۲ میلیارد تومانی برق

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، گفت: امسال تاکنون به مشترکان برق استان ۱۲٫۸میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی پرداخت شده است.
همدان نگار، غلامرضا یداللهی با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی افزود: اوج مصرف برق از ابتدای خرداد ماه تا چهار ماه است و ۵۰ درصد مصرف برق استان در بخش کشاورزی است که موید اهمیت اجرای برنامه مدیریت مصرف برق در این بخش است.

وی با یادآوری این که تا پایان امسال تعداد مشترکان برق استان به ۸۳۳ هزار مشترک خواهد رسید، ادامه داد: نرخ فروش انرژی برق به طور متوسط در سال گذشته معادل ۱۳۷ تومان بود که در بخش خانگی مشترکان ما برای هر کیلووات ساعت مصرف برق به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت کردند.
وی گفت: اکنون اوج بار تابستان داریم و با توجه به اهمیت برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش خانگی دو برنامه‌ طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی و قانون افزایش پلکانی تعرفه مشترکان پرمصرف اجرا می‌شود.
ید الهی گفت: پاداش مصرف برق برای پایداری حفظ شبکه برق، مدیریت مصرف و عبور از اوج بارتابستان طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در قیاس با سال قبل تغییر کرده است و مشترکان بیشتری را حدود ۳۱ میلیون مشترک در کشور شامل می‌شود و حتی مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
یداللهی با تاکید بر این که امسال تمام مشترکان برق می‌توانند مشمول پاداش شوند و نسبت به میزانی که مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دادند، پاداش دریافت کنند، گفت: اساس کار بر این منوال است که در سطح الگوی مصرف تعریف شده، مبنای الگوی مصرف در ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی مانند همدان است که اگر به میزان ۱۰۰ کیلووات ساعت کاهش مصرف برق باشد مشترکان تا ۱۵۰ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه اگر مصرف ماهانه ۱٫۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۴۵۰ کیلووات ساعت باشد، با کاهش به ازای هر کیلووات ساعت یک هزار تومان پاداش دریافت می‌شود، ادامه داد: اگر مصرف مشترکی ۲٫۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۷۵۰ کیلووات ساعت باشد با کاهش آن به ازای هر کیلووات ساعت معادل ۵۰۰ تومان پاداش پرداخت خواهد شد.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه طرح قبلی تا الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات بود اما طرح جدید تمام مشترکین برق را دربرمی‌گیرد، گفت: اگر کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته در محدوده صفر تا ۱۵۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات ۲ هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان پاداش تعلق می‌گیرد.
وی اضافه کرد:‌ اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات یک هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات ساعت قرار گیرد، به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان به مشترکین پاداش تعلق می‌گیرد.
یداللهی یادآور شد: در این طرح تمام مشترکان برق تنها با راهکارهای ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافه، استفاده از دور کند کولر، استفاده نور طبیعی در روز و غیره از پاداش‌ها با هر مصرفی برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به این که ۹۲ درصد مشترکان برق خانگی استان سال قبل کمتر از الگو برق مصرف کردند, گفت:این مشترکان حدود ۱۴ میلیارد تومان پاداش گرفتند که شامل ۵۲ درصد مشترکان است.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: امسال از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف و پایداری شبکه، ۲۵۱ هزار و ۴۸۶ فقره از ۸۵۴ هزار قبض صادر شده است.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری