آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

ممنوعیت برداشت روان‌آب‌ها بالا‌دست سد اکباتان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از ممنوعیت برداشت روان‌آب بالا‌دست سد اکباتان توسط کشاورزان، باغداران و روستائیان خبر داد.
همدان نگار، محمد ضروری با تاکید بر‌این که توجه‌نداشتن اهالی اطراف سد به این ممنوعیت قانونی تخلف محسوب و با متخلف برخورد خواهد شد، افزود: بر مبنای روند قانونی در فصول بهار، جریان آب جاری بالادست سد اکباتان سهمیه سد است و باید اهالی به خصوص کشاورزان و غیره به آن توجه کنند.
وی با یاد‌آوی این‌که اکنون حدود یک هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب از نهر‌های بالا‌دست سد وارد مخزن سد اکباتان می‌شود، تاکید کرد: بی‌توجهی به قوانین و برداشت غیرمجاز از روان‌ آب‌های بالا‌دست سد، با نظارت شبانه‌روزی گشت‌های بازرسی آب منطقه‌ای همدان، قانونی برخورد و امکانات برداشت غیر‌مجاز آب توقیف خواهد شد.
اکنون مخزن سد اکباتان همدان ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب آب دارد؛ یعنی حدود ۱۶ درصد ظرفیت مخزن ذخیره آب سد پر شده است. شهر همدان در سال‌های اخیر به مانند کل کشور با خشکسالی و کاهش بارش‌ها(برف و باران) مواجه است و این موضوع را باید همه به خصوص مصرف‌کنندگان عمده آب در بخش‌های کشاورزی و صنعتی جدی بگیرند تا بحران آب دیگری به مانند خرداد سال قبل(۱۴۰۱) برای همدان پیش‌نیاید.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری