آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

مدیریت عرضه کالاهای اساسی سبد خانوار

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر دولت قیمت چند کالای اساسی و روزمره بازار را کنترل و مدیریت کند مردم دیگر با قیمت های جدید هر روزه در بازار مواجه نیستند، این موضوع نقش موثری بر تاثیر روانی جامعه دارد.
همدان نگار؛ آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان در دیدار رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان و جمعی از معاونان و مدیران و روسای ادارات تابعه با قدردانی از تلاش های مجموعه جهادکشاورزی استان آرامش بازار شب عید را یادآوری کرد و گفت:دولت با تمام تواندر عرصه های مختلف در تلاش است اما مردم میزان موفقیت دولت را متناسب به وضعیت بازار ارزیابی و نمره می دهند.
وی با اشاره به این که وضعیت فروش نفت، منابع ارزی و ارتباطات دولت در منطقه بهبود یافته است،گفت:هر چند که مردم می دانند مشکلات اقتصادی فراوان و ریشه دار و حل مشکلات زمان بر است اما خواسته به حق مردم کنترل و تدبیر نوسانات قیمت در بازار با توجه به منابع دولت است.
وی با تاکید به توسعه شرکت های دانش بنیان استان همدان در بخش کشاورزی افزود: استان همدان استانی کشاورزی است و  ۳۰ درصد اقتصاد استان بر کشاورزی مبتنی است بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری مبتنی بر شعار سال و به استناد این وضعیت فعالیت های دانش بنیان باید بیش از گذشته در بخش کشاورزی پیگیری شود تا تعداد شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی افزایش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: اکنون خام فروشی محصولات و منابع از معضلات گریبان گیر استان است، کشورهای توسه یافته با بهره مندی از ارزش افزوده تولید ثروت می کنند و منابع اولیه و نفت دلیل توسعه این کشور ها نیست. استان همدان ظرفیت بهره مندی منابعش را با ایجاد ارزش افزده برای توسعه دارد.
شعبانی موثقی سیب زمینی، سیر ، گشنیز را برخی از محصولات کشاورزی مطرح استان همدان بیان و گفت: استان در حوزه صنایع تبدیلی باید جایگاه مناسبی داشته باشد و توسعه صنایع تبدیلی نقش مهمی در تولید ثروت دارد.
وی با اشاره به رانت موجود در تامین نهاده های دامی این سئوال ها را مطرح کرد که آیا نمی توان به جای تولید محصولات پرآب بر در استان نهاده دامی را به شکلی مدیریت و تولید کرد؟ آیا نمی توان با استفاده از شرکت های دانش بنیان، مراکز مطالعاتی و بهره مندی از ظرفیت علمی جوانان تحصیل کرده نخبه بخش کشاورزی، بذر تولید کرد؟ قطعا پاسخ آن مثبت و این موضوع امری امکان پذیر است.
امام جمعه همدان با اشاره به تخریب خانه باغ های غیر قانونی، افزود: در این رابطه ابتدا باید به شهروندان اطلاع رسانی و شفاف سازی شود تا مطلع باشند با ساخت غیر قانونی، خانه باغ تخریب خواهد شد این روش مهندسی فرهنگی مانع تخریب و آسیب های اجتماعی ناشی از آن است.
غلامحسین تقوی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدام های سازمان جهادکشاورزی برای مدیریت، تامین و توزیع کالاهای اساسی روزهای عید و ماه مبارک رمضان، گفت: با تلاش شبانه روزی جهاد کشاورزی و شکر خدا کمبودی در تامین کالا های اساسی مورد نیاز مردم استان نداریم و تا پایان ماه مبارک رمضان همه کالاهای اساسی به مقدار نیاز تامین شده است.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری