آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

۲۰ هزار تن ذخیره کود شیمیایی همدان

همدان نگار- حمید نصرتی قانعی- خبرنگار: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از ذخیره راهبردی ۲۰ هزار تن انواع کود شیمیایی در استان خبر داد.

همدان‌نگار، بهروز الیاسی با یاد‌آوری این موضوع تاکید کرد: برای تأمین و تدارک کود مورد نیاز کشت‌ پاییزه استان مشکل نداریم و برای دست‌یابی به استانداردهای جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان با افزایش مواجهیم.
وی گفت: مقایسه آمار فروش کود شیمیایی سه ماه نخست امسال استان با سال قبل، به طور میانگین ۹ برابر افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه را تایید می‌کند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: فروش۳ ماه نخست امسال کود‌های فسفاته و پتاسه به ترتیب ۳۵۴۰ و ۱۱۶۰ تن بود و سال قبل فروش این کود‌ها با همان ترتیب۳۳۶ و ۱۴۰ تن بود؛ در این بازه زمانی نیز ۱۷۶۰۰ تن کود اوره توزیع و فروخته شد که در قیاس با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.
الیاسی از کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از هر نوع سوء استفاده احتمالی توزیع و فروش کود‌های شیمیایی این خدمات را از مجرای رسمی مورد تایید دریافت کنند.
گفتنی است شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان برای ارائه خدمات در استان ۸۰ کارگزار و عامل فروش دارد که نقش موثری را برای تامین نیاز‌ بهره‌برداران بخش کشاورزی بر عهده دارند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری