آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک بوعلی

مدیر‌عامل شرکت شهر‌ک‌های صنعتی استان همدان از بهره‌برداری مدول بعدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بوعلی همدان خبر داد.

همدان‌نگار، مصطفی حقیقی با یاد‌آوری این‌که با بهره‌برداری از این واحد تصفیه‌فاضلاب در شهرک صنعتی بوعلی یک همدان، بوی بد ناشی از پساب صنعتی واحد‌های تولیدی این محدوده کاهش خواهد یافت از رتبه هفت کشوری استان در تامین پساب صنعتی برای واحد‌های تولیدی استان سخن گفت و افزود: اکنون بر این اساس ۳۲ لیتر بر ثانیه پساب صنعتی برای واحد‌های صنعتی همدان تامین شده است.
وی ادامه داد: استان همدان۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی دارد و وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین امکانات لازم برای فعالیت این واحد‌های تولیدی است؛ برای جبران کمبود اراضی مورد نیاز در این حوزه رایزنی برای تملک ۱۱۰۰ هکتار زمین بدون استفاده از ابزار‌های قانونی مانند ماده ۹ و غیره را در دستور کار داریم.

مدیر‌عامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: عدالت صنعتی در توزیع واحد‌های تولید در شهرک‌های صنعتی رعایت شده است به طوری که نیمی از شهرک‌های صنعتی و نواحی در مناطق کم‌برخوردار و بقیه در سایر مناطق استان فعالیت دارند.
حقیقی درباره تامین خدمات زیرساختی مانند گاز برای واحد‌های تولید مستقر در شهرک‌ها‌ و نواحی صنعتی نیز یاد‌آور شد تامین این زیرساخت تا در واحد تولیدی بر عهده شرکت گاز است و اکنون ۲۳ شهرک در استان گاز دارند و ۴ شهرک تا خرداد به این تعداد افزوده خواهد شد یعنی در مدت یک سال ۵ شهرک از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: در مدت یک سال اخیر تعداد خوشه‌های صنعتی استان از ۶ به ۹ افزایش یافت و ۱۷۰ قرارداد واگذاری زمین امضا شد که ۲ برابر میانگین سال‌های قبل است تکلیف استقرار ۸۳ واحد را داشتیم در شهرک‌های و نواحی صنعتی که ۱۰۰ مستقر شدند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تاکید کرد: با هر نوع فعالیت غیر قانونی و خارج عرف در شهرک‌های صنعتی و نواحی تاکنون برخورد شده است و اگر گزارشی بر این مبنا دریافت کنیم اقدام قانونی را انجام خواهیم داد. بر این اساس از سال‌های قبلی کل فسخ قرارد‌اد‌های فعالیت در شهرک‌های صنعتی و نواحی ۳۵ هکتار بود که در ۶ ماه گذشته به ۲۰۰ هکتار فسخ رسید تا مسیر تولید رشد شتابان خود را با فعالان واقعی تولید و صنعت در استان ادامه دهد.
وی رویکرد اصلی فعالیت تولیدی استان را کشاورزی بیان کرد و ادامه داد: بیشتر در مسیر توسعه و رشد صنایع تبدیلی و تولیدی در این حوزه حمایت‌ها را انجام خواهیم داد که ناقص حمایت از بهره‌مندی واحد‌های تولیدی از فناوری‌های دانش بنیان نیست در پارک علم و فناوری استان نیز کارشناسانی فعالیت دارند که به واحد‌های تولید مراجعه و نیاز‌های این واحد‌ها را شناسایی می‌کنند و بهره‌مندی واحد‌ها از این دانش به صاحب واحد تولیدی ارتباط دارد.

حقیقی با اشاره بر این‌که شرکت شهر‌ک‌های صنعتی بر اساس قانون هزینه و در‌آمد هستند و به صورت غیر‌انتفاعی اداره می‌شوند، گفت: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۳۸۰ میلیارد‌تومان اعتبار مصوب شد که ۲۵۰ میلیارد‌تومان آن برای تامین زیر‌ساخت‌ برق شهرک‌ها و نواحی است.
وی افزود: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان ۱۴ هزار نفر مشغول به کار هستند و ۱۳۵۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده است بیش از ۸۰ درصد واحد راکد نیز در شهرک‌های صنعتی استان بوده است که تلاش شد به چرخه تولید برگردند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان ادامه داد: به زودی مرحله نخست شهرک صنعتی بوعلی ۲ همدان که به شهرک بنکداران معروف است بهره برداری خواهد شد.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری