آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

تامین میانگین ۱۲۰ هزار تن کودشیمیایی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزری استان همدان گفت: سالانه میانگین حدود ۱۲۰ هزارتن انواع کودهای کشاورزی برای استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.
همدان نگار ، بهروز الیاسی به انجام این خدمات توسط ۹۴ کارگزار در استان همدان اشاره و افزود: یک سال اخیر در ۱۰ شهرستان استان برای افزایش دسترسی و سهولت دریافت خدمات توسط کشاورزان به این خدمات، ۱۸ مجوز عاملیت جدید صادر شد.

وی با گرامیداشت هفته دولت، ادامه داد: برنامه امسال این شرکت تامین و توزیع ۱۲۳ هزار تن کود شیمیایی ازت، فسفات و پتاس در قالب ۹۸ هزار و ۳۴۱ تن ازت، ۱۸ هزار و ۳۱۱ تن فسفات و ۶ هزار و ۸۷۵ تن پتاس است.
الیاسی موجودی فعلی انبارهای شرکت از کود های شیمیایی یاد شده را بیش از ۱۲ هزار تن بیان کرد که برای کشت پاییزی استان ذخیره شده است.
وی افزایش تولید کود های شیمیایی در کشور را به ترتیب ۸۵ و ۱۱۴ درصد برای پتاس و فسفات بیان کرد و ادامه داد: این افزایش تولید نقش موثری در تغذیه گیاهی و افزایش تامین گندم و جو است.


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزری استان همدان،گفت: ۵ ماه ابتدای امسال بیش از ۳۱ هزار تن کود شیمیایی با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای محصول الگوی کشت در استان توزیع شد.
وی هدفگذاری کشت قراردادی محصول گندم‏، جو و دانه‌های روغنی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲استان همدان را ۴۳۰ هزار هکتار عنوان کرد.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری