آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

خانه سینما در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه اندازی خانه سینما با هدف افزایش روزافزون شادابی و پویایی هنر سینما در همدان خبر داد.
همدان نگار، مسعود ویژه در مراسم دومین جشن مهر سینمای ایران افزود: راه اندازی و تشکیل خانه صنفی، تخصصی سینماگران در استان همدان زمینه اثرگذار حضور و در کنار هم بودن هنرمندان است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم توجه ویژه به افزایش عدالت فرهنگی و هنری و تکریم سینماگران پیشکسوت و فعالان سینمای ایران در رشته های مختلف و هنرمندان شاخص استان‌ به مناسبت روز ملی سینما دارد.
وی ادامه داد: اتفاق اصلی آئین مهر سینمای ایران تجلیل هنرمندان فعال در استان‌ها و شناسایی و قدردانی از هنرمندان مربوط به هر اقلیم، به جهت امید، نشاط آفرینی و شوری است که در آن شهرستان ایجاد کردند.
ویژه اظهار کرد: برگزاری مراسمی مانند این موید آنست که از هنرمندان حمایت شده و خواهد شد به یادشان هستیم. اکنون، تقدیر از هنرمندانی که کارهای ارزشی و اقتباسی انجام‌دادند، بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: اکنون سینما، رسانه‌ای نافذ و تعیین کننده است، در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی و بین‌المللی از این رسانه استفاده می کنند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور نیز گفت: استان همدان به دلیل بهره‌مندی از هنرمندان برجسته، نقش و تاثیر بی‌نظیری در عرصه سینما دارد.
علیرضا اسماعیلی اظهار کرد: جشنواره مهر سینما، بهانه‌ای است تا مجموعه نیروهای استان، در کنار هم اقدامات خوبی برای سینماگران به ارمغان آورند.
اسماعیلی با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود، کافی نیست اما باید تلاش کرد و سیاست‌گذاران و کارگزاران از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه سینما یکی از مهم‌ترین صنایع فرهنگی است، مطرح کرد: سینما، نقش قابل توجهی در سرگرمی و آگاهی بخشی دارد. این صنعت، در فضای مجازی رقبای قدری پیدا کرده اما هنوز نقش سینما پابرجاست و نقش بسیار برجسته‌ای داشته که این نقش، ماندگار است. ما به سهم خود تلاش می‌کنیم تا سینمای ما مهم و اثرگذار باشد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سینمای ایران به دو بخش قبل و بعد از انقلاب تقسیم می‌شود، عنوان کرد: سینمای قبل از انقلاب، چیزی برای گفتن نداشت، فقط سرگرمی بود و نیاز مخاطب را برطرف نمی‌کرد اما سینمای جمهوری اسلامی، به عنوان برندی خاص در دنیا مطرح است. انقلاب، هویت جدیدی برای سینما مطرح کرد و تنوع ژانر در بعد از انقلاب با سینمای قبل از انقلاب، قابل مقایسه نیست. توجه به اخلاق، وجه تمایز سینمای ما با هالیوود است و در حال حاضر، سالانه ۹۲ جایزه بین‌المللی دریافت می‌کنیم.
اسماعیلی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سینما، گفت: در دولت سیزدهم، توجه جدی به حوزه سینما شده و تلاش بر این بوده تا توجه بیشتری به استان‌ها شود. در همین راستا تفاهمنامه‌ای با استانداری همدان، امضا شده تا توجه بیشتری به زیرساخت‌ها و مسائل مربوط به معیشت سینماگران داشته باشند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری