آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

۱۲۳ مشاور مشکلات خانوادگی است

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: شهروندان می‌توانند شبانه‌روز برای کاهش یا حل مشکلات خانوادگی با شماره ۱۲۳ که مرتبط با اورژانس اجتماعی بهزیستی است تماس بگیرند.
همدان‌نگار؛ مهدی دیناری در نشست خبری گرامیداشت به مناسبت هفته بهزیستی و چهل و یکمین سالگرد تشکیل سازمان بهزیستی افزود:برنامه‌های این هفته با شعار «بهزیستی در گام دوّم؛ هوشمند سازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» برگزارشده است، همچنین حدود سه هزار و ۴۳۴ زن بی‌سرپرست زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند عنوان کرد: در ۱۳ مرکز نگه‌داری شبانه‌روزی کودکان ۱۵۰ کودک نگهداری می‌شود و نیز ۲۵۰ کودک امداد بگیر زیرپوشش بهزیستی هستند که از خدمات و مستمری‌ها بهره هستند.
وی درباره بخش دیگر از حمایت‌های بهزیستی از مدد‌جویان گفت: ایجاد اشتغال در سازمان بهزیستی از محل تبصره ۱۶، ایجاد مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی، صدور مجوز پرداخت مشوق‌های مالیاتی با واگذاری مکان ازجمله این موارد بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: تعهد اشتغال سازمان بهزیستی از سال ۹۲ تا ۹۹ تعداد ۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر بوده که در پایان سال ۹۹، ۱۳ هزار و ۴۱۱ شغل ایجادشده است.
وی یادآور شد: حدود ۱۴۰ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی به مددجویان نقدی و غیر نقدی در مدت هشت سال به مددجویان پرداخت‌شده است در این مدت ۳۶۹ هزار و ۶۸۵ نفر غربالگری بینایی، ۱۳۳ هزار و ۹۸ نفر غربالگری شنوایی انجام‌شده است.
دیناری اظهار داشت: تمام افراد واجد شرایط مقیم مراکز سازمان بهزیستی حدود هزار و ۱۰۰ نفر و ۲۵۰ نفر کارکنان آن واکسن کرونا دریافت کردند و هم‌اکنون ویروس کرونا در تمامی مراکز استان کنترل‌شده است. همچنین از هشت سال قبل به این‌طرف ۱۲ هزار و ۳۰۹ نفر مشاوره ژنتیک و یک هزار و ۵۱۴ نفر با سه میلیارد تومان هزینه از آزمایش‌های ژنتیک استفاده کردند.
مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: اعتبار پرداختی سهم سازمان بهزیستی استان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، دستگاه‌های همکار اعم از بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه‌وبودجه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بانک‌های عامل ۴۴ میلیارد تومان و آورده مددجو ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.
دیناری درباره مراکز درمان و پیشگیری از اعتیاد نیز گفت: برای پیشگیری از اعتیاد در مراکز ماده ۱۵ حدود ۱۶۰ هزار و ۲۶۹ نفر معتاد خود معرف از ۴۳ مرکز ماده ۱۵ بهزیستی استفاده کردند؛ در مراکز ماده ۱۶ که ۴ سال قبل به بهزیستی واگذار شد ۲ هزار و ۹۷۴ نفر بااعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری