آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

گرمای تابستان و رکورد تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان

نیروگاه یک هزار‌مگاواتی شهید مفتح همدان در ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۰ با تولید بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق رکورد تولید انرژی را شکست.
همدان‌نگار به نقل از روابط عمومی و معاون تولید شرکت مدیریت تولید برق نیرو‌گاه یک هزار مگا‌واتی شهید مفتح همدان، پژمان اختری گفت: این آمار تولید برق در نیرو‌گاه شهید مفتح همدان در قیاس با سال گدشته بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد؛ ماه قبل نیز نیروگاه بیش از ۷۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.
پژمان اختری با اشاره برجهش تولید در نیروگاه یک هزار مگاواتی شهید مفتح همدان برای تولید انرژی برق، افزود: رکورد ۲۸ ساله تولید انرژی در نیروگاه شهید مفتح شکسته شده است.
وی با یاد‌آوری این‌که تلاش، غیرت، تخصص و همت نیرو‌های توانمند نیروگاه اجازه نداده ‌است تولید برق نیروگاه با سال‌های نخست فعالیت تغییری داشته باشد ادامه داد: نیرو‌گاه شهید مفتح این موفقیت را در شرایطی کسب کرده است که دهه سوم فعالیت نیرو‌گاه تمام و به دهه چهارم فعالیت واردشده است که در قیاس با نیرو‌گا‌ه‌های هم‌تراز فعالیت طولانی برای فعالیت محسوب می‌شود.
معاون تولید شرکت مدیریت تولید برق نیرو‌گاه یک هزار مگا‌واتی شهید مفتح همدان ازجمله محدودیت‌های پیش روی کسب این موفقیت را همه‌گیری بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه موجود نام برد و افزود: تعمیرات اساسی واحد چهارم نیرو‌گاه و تعمیرات نیمه اساسی سایر واحدها بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده است.
معاونت تولید نیروگاه ابراز امیدواری کرد با تلاش، همت و همدلی کارکنان نیروگاه بتوانیم در سالی که بنام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام‌گذاری شده است، شاهد تکرار موفقیت‌های سال گذشته باشیم.
نیروگاه یک هزار مگا‌واتی شهید مفتح همدان ۴ واحد بخار دارد؛ که با فعالیت مستمر توانسته افزون بر ایجاد پایداری کم‌نظیر در شبکه تولید برق کشور، نقطه توازنی برای این شبکه بوده و برق استان همدان را نیز تأمین کند.

همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری