آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

عامل شیوع کرونا در استان ارتباط‌های خانوادگی است

حیدری مقدم

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از عوامل عمده شیوع کرونا در استان همدان ارتباط خانوادگی و دورهمی‌های بدون توجه به دستور‌العمل‌های بهداشتی مربوط به ستاد ملی کرونا است.
همدان‌نگار؛ رشید حیدری مقدم، با تاکید بر رعایت مصوبه ۳۰ درصدی حضور و پذیرایی از شهروندان در تالار‌ها، مکان‌های پذیرایی و غذا‌خوری ها، افزود: اکنون دلیل ۶۶ درصد رواج ویروس کرونا در استان همدان حضور شهروندان و تماس‌های خانوادگی آنان بدون توجه به دستور‌العمل‌های بهداشتی و ۳۱ درصد نیز مربوط به دورهمی‌های و بقیه حضور در اجتماع است.
وی ادامه داد: تاکنون و بر اساس اولویت‌های سنی تعیین شده برای تزریق واکسن کرونا بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان واکسن در دوزه‌های معین را تزریق کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: بر این مبنا ۹۱ هزار و ۶۱۵ نفر دُز اول و ۲۵ هزار و ۶۳۱ نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
حیدری مقدم تعداد شهروندان بیش از۷۰ سال استان را ۶۲ هزار نفر نام برد و ادامه داد: از این تعداد ۵۹ هزار و ۷۷۶ نفر دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند بقیه هم اقدام لازم را انجام دادند، با این آمار تزریق واکسن در شهروندان بیش از ۷۰ سال سن استان انتظار کاهش فوت و رواج و همه گیری کرونا را داریم.
همدان نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری