آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

پاداش برای خوش‌مصرف‌های برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از پرداخت ۱۴ میلیارد‌تومان پاداش به مشترکان خوش مصرف برق در استان همدان سخن گفت.
همدان‌نگار علی سهرابی بیدار در نشست خبری به مناسبت فرا‌رسیدن هفته مدیریت مصرف افزود: سال قبل وزارت نیرو برای مدیریت توزیع برق در اوج مصرف ۱۰۰ برنامه را اجرا کرد و امسال در این حوزه ۱۴۰ برنامه در دستور کار دارد.

وی با اشاره به زمان اجرای این برنامه‌ها از ایک خرداد‌ماه امسال ادامه داد: چهار محور برای تحقق این اهداف شامل هوشمند‌سازی شبکه توزیع برق، افزایش اطمینان، افزایش بهره‌وری و مشتری مداری از موارد مهم است که در چارچوب همه برنامه‌ها اجرا خواهد شد.
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: تشویقی‌ها برای همه ۶۵۰ هزار مشترک استان پیش‌بینی شده است که شرط بهره‌مندی از آن نیز رعایت الگوی مصرف خانوار‌ها از انرژی برق است.

سهرابی بیدار با تاکید بر این که سال قبل ۹۱ درصد مشترکان خانگی برق اسان همدان زیر الگوی مصرف از برق استفاده کردند در زمان اوج گفت: مشترکان خانگی به ازای هر کیلو‌وات ساعت کاهش مصرف ۲۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد در قبض برق آنها ثبت خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه صنعت برنامه پیش بینی شده همکاری این بخش در اوج مصرف بازه زمانی ۱۱ تا ۲۳ است و همچنین تغییر ساعت کاری یک روز از روز‌های فعال هفته به روز تعطیل است همچنین ۹۰ درصد مشترکان کشاورزی استان همدان زیر ۲۰ ساعت قرار‌داد بهره‌مندی از مصرف برق دارند که اگر در اوج مصرف برق به شرکت توزیع نیروی برق استان کمک کنند از پاداش خوش مصرفی بهره‌مندی می‌شوند.
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: برنامه زمانی همکاری مشترکان تجاری نیز بین ساعت‌های ۱۱ تا ۱۵ با کاهش ۳ ساعت مصرف برق است مشترکان بخش اداری نیز باید طبق قانون ۳۰ درصد مصرف خود را در زمان اداری کاهش دهند و در ساعت غیر اداری این درصد ۲ برابر خواهد شد.
سهرابی بیدار تاکید کرد: قانون تکلیف کرده است که اگر مشترکان ادارای این موضوع را رعایت نکنند شرکت‌های توزیع برق استانی برق این مشترکان را قطع کنند.
وی با یاد‌آوری این که تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اداری از ساعت ۶ تا ۱۳ نقش موثری در کاهش مصرف برق در اوج استفاده از این انرژی داشته است گفت: بهره‌مندی از دور‌کند کولر، استفاده از پرده شفاف، افزایش تعداد‌لامپ‌های کم مصرف و کاهش لامپ‌های رشته‌ای از موارد مهم کاهش انرژی برق و تغییر قله مصرف این انرژی پاک است.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری