آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

توجه به ضرورت اصلاح ساختار و جایگاه شورای پژوهش

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: باید ساختار فعلی مرکز شورای پژوهشی شورای شهر همدان اصلاح و استقلال و هویت علمی این مرکز تقویت شود.

همدان نگار، علی رضایی با بیان اینکه فلسفه تشکیل شورای پژوهشی، تقویت کارهای علمی و مطالعاتی شورا و شهرداری است، افزود: اکنون استقلال عمل شورای پژوهشی و هویت علمی این شورا تضعیف و روال کار از قاعده قبلی خارج شده است.
وی در نطق پیش از دستور صحن شورای اسلامی شهر ادامه داد: این نهاد علمی و پژوهشی در دوره چهارم فعالیت شورای شهر همدان تشکیل و در زمان تشکیل، اعضا بر استقلال عمل و بهر‌ه‌مندی از دانش چهره‌های شاخص علمی و نخبگان مرتبط با مدیریت شهری خارج از جریان‌های سیاسی شهر تأکید داشته و دارند بر این اساس اعضای شورای پژوهش و شوراهای فرعی متناسب با موضوعات تشکیل شده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بازتاب فعالیت مناسب تشکیل شورای پژوهشی در بین مردم و به خصوص دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی گفت: اکنون شورای پژوهشی عملکرد مستقل ندارد و متناسب با کمیسیون‌ها فعالیت دارد که موجب تزلزل اعتبار علمی این مرکز است به نحوی که شهرداری همدان در ۲ سال اخیر ( ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) همه مطالعات مرتبط را بر خلاف قانون و مصوبه و نظر شورای شهر همدان اجرا کرده است.
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با یاد‌آوری پرداخت نشدن حق حضور استادان و فعالیت کار‌گروه‌های علمی شورای پژوهشی توسط شهرداری، ادامه داد: برای تحقق این موضوع با شهرداری و معاون مالی شهردار رایزنی شد که تاکنون محقق نشده است.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شورای پژوهشی مرکز مطالعات شورای اسلامی شهر همدان از بی‌توجهی شهرداری به این موضوع و ارسال نشدن طرح‌های مطالعاتی شهرداری به این شورا گلایه و خواستار ارسال طرح‌های مطالعاتی به شورا شد. تا اهمیت و جایگاه شورای پژوهشی بیش از گذشته محفوظ بماند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری