آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

ارائه خدمات معاینه فنی به خودروهای سنگین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: سال قبل واحد‌های پنجگانه معاینه فنی استان به ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه خودروی سنگین خدمات ارائه دادند.

همدان‌نگار، مهرداد آهکی این مراکز ارائه خدمات فنی معاینه سنگین در شهر‌ستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، اسد‌آباد و کبودراهنگ هر کدام یک واحد فعال نام برد و افزود: سال قبل، ۶۴ هزار و ۲۴۵ خودرو کارت معاینه فنی دریافت و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شدند.

وی  هدف این بررسی فنی خودرو‌ها را افزایش ایمنی کاربران راه، کاهش ترافیک(ناشی از نقص خودرو‌ها)، حفظ محیط‌زیست و افزایش نقش پدافند غیرعامل در حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد و گفت:  ارائه خدمات معاینه فنی سال قبل(۱۴۰۲) در قیاس با سال قبل از آن(۱۴۰۱)  ۲ درصد افزایش داشت؛ یعنی سال ۱۴۰۱،  از این خدمات ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه استفاده کردند.

آهکی خدمات مراکز معاینه فنی آزمون‌ مکانیزه ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، آلاینده‌ها، کیلومتر شمار و نور و بازدید ظاهری لاستیک‌ها( آج لاستیک‌ها)، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک‌ها، درب‌ها و رعایت ایمنی داخل خودرو عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با تاکید بر این‌که هر ماه بر فعالیت این واحد‌ها نظارت شده است، نوع نظارت و پایش و نظارت برخط و  کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره‌ کل استاندارد نام برد.

همدان‌نگار://

 

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری