آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

توسعه همکاری شورا با مراکز علمی

اعضای شورای اسلامی شهر همدان در جلسه مشترک با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینای استان همدان بر توسعه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از تدابیر و اندیشه های علمی، توزیع عادلانه و برابر امکانات بهداشتی، ضرورت انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و غیره تاکید کردند.


همدان‌نگار؛ رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع سلامت، بهداشت محیط و محیط زیست در مدیریت شهری گفت: برای ارتقاء این شاخص‌ها انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی ضروری است.
علی رضایی افزود:توسعه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از تدابیر و اندیشه های علمی از وظایف مرکز پژوهش‌هاست که باید از این ظرفیت برای توسعه شهری استفاده کرد.
وی با یاد‌آوری‌ این‌که از خواسته‌ها و مطالبات شورای شهر همدان توزیع عادلانه و برابر امکانات بهداشتی است، ادامه داد: باید پیوست های بهداشتی برای اجرای طرح‌ها پیش‌بینی و اجرا شود. همچنین بر اساس وظایف کمیسیون بند ۲۰ شهرداری‌ها (برخورد با مشاغل مزاحم)، دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت مناسب برای همکاری این کمیسیون برای ارتقای بهداشت و سلامت شهروندان دارد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر همدان اضافه کرد: شهرداری در جمع آوری زباله‌های به خصوص زباله‌های عفونی و حیوان گزیدگی هزینه‌های مضاعفی دارد که با امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.
علی‌اکبر نظری افزود: این همکاری علمی نقش موثری در کاهش و پیشگیری از مشکلات بهداشتی و سلامت شهری دارد و رفتار‌های عملکری این حوزه‌ را تخصصی‌تر خواهد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این جلسه با استقبال از همکاری مشترک دانشگاه علوم‌پرشکی ابن‌سینای استان همدان و مدیریت شهری افزود: انعقاد تفاهم‌نامه باید عملیاتی و کاربردی باشد و فقط به امضا ختم نشود.
محمدعلی مجذوبی ادامه داد: شهرداری و دانشگاه باید در این حوزه برنامه‌ریزی مدون برای هم‌افزایی توان و پیشگیری از دوباره کاری داشته باشند.
وی با یاد‌آوری این که تهاتر اوراق مشارکت زمینه همکاری مناسب این حوزه است، گفت: جامعه بیشتر به درمان تا بهداشت توجه دارد و این مشکل باید حل شود و باید نگاه مردم را به این سمت سوق دهیم.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری