آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

گازرسانی به بیش از ۹۹ درصد روستا‌های همدان

مدیر‌عامل شرکت گاز استان همدان، گفت: تلاش‌های مستمر خدمات‌رسانی همکاران در گاز استان همدان به پوشش ۱۰۰درصدی جمعیت شهر‌ها و ۹۹٫۸درصدی روستا‌های استان منجر شد.

همدان‌نگار، محمد‌صادق محبی‌نظر در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های جمعی استان در دهه پیروزی انقلاب اسلامی با یاد‌آوری این‌که استان همدان ۱۰۷۵ روستا دارد، افزود: اکنون فقط روستا‌های با جمعیت کمتر از ۱۰ نفر بدون گاز باقی است که برای گازرسانی به این فضا‌های مسکونی نیز برنامه‌ریزی شد.
وی با تشریح اقدام‌های دهه پیروزی انقلاب اسلامی اداره کل گاز استان همدان در این دهه، از بهره‌برداری گاز‌رسانی به ۵۸ واحد تولیدی و صنایع تبدیلی با پیش‌بینی هزینه کرد ۱۰ میلیارد و ۵۸۴ میلیون‌تومان خبر داد و افزود: افزون بر آن عملیات گاز‌رسانی به ۱۰۶ واحد با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون‌‌تومان آغاز خواهد شد.
مدیر‌عامل گاز استان همدان در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که با کاهش دما و افزایش مصرف گاز مردم استان چه نوعی همکاری با شرکت گاز داشتند، تاکید کرد: باید از همکاری رسانه‌ها و مردم استان همدان در این حوزه به دلیل بهینه شدن فرهنگ مصرف گاز قدر‌دانی کرد که نقش موثری در مصرف مدیریت شده گاز طبیعی تحویلی به استان داشتند، همچنین بر این اساس در بازه‌زمانی تعطیلی‌ها‌ و دور‌کاری‌ها از منابع گاز موجود به واحد‌ تولید برق نیرو‌گاه شهید مفتح اختصاص دادیم که نقش مفید و به هنگام آن در راه‌اندازی مرحله بعدی نیرو‌گاه و افزایش تامین برق کشور دیده شد.
وی با اشاره بر این که مدیریت مصرف گاز به صورت متمرکز کشوری و توسط دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران اعمال و اجرای آن برای همه الزامی است، ادامه داد: در فصل سرد سال برای مدیریت بهینه مصرف و استفاده از سوخت جایگزین با دستگاه‌های اجرایی و مراکز خدماتی و تولیدی استان در قالب کارگروه مورد نظر هماهنگی شد، برای واحد‌های تولیدی که با هماهنگی قبلی (دو هفته قبل اطلاع دهند) از سوخت جایگزین (سوخت دوم) استفاده کنند یا واحد‌های مسکونی که مصرف بهینه و کمتر از الگو داشتند تشویق‌هایی در قالب قبض‌های صادره اعمال شد؛ در این فصل تا دورترین نقاط استان گاز به دلیل سرما قطع نشد.


محبی نظر در پاسخ این سئوال خبرنگار همدان‌نگار که با وقوع حادثه زمین لرزه در نقطه‌ای از کشور آخرین وضعیت خطوط انتقال گاز استان بر مبنای طرح پدافند غیر‌عامل چیست؟ گفت: گاز طبیعی از سه مسیر طراحی شده متفاوت به استان تحویل شد و برای خطوط نیز رینگ توزیع طراحی، پس مشکلی برای تامین گاز در هنگام حوادث طبیعی مانند زمین لرزه و غیره نخواهیم داشت.
مدیر‌عامل شرکت گاز استان همدان، افزود: در این حوزه۱۱ هزارو ۶۰۰ شیر پیاده‌رو، حوضچه شیر‌های معلق و مانند آن طبق دستور‌العمل‌ها جمع‌آوری و مجدد بازجانمایی و اجرا شدند تا خدمات شرکت گاز استان بیش از گذشته در مقابل حوادث احتمالی طبیعی ایمن شود.
وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار همدان‌نگار درباره حوادث ناشی از گاز طبیعی استان و خسارت‌های پرداختی به مردم و غیره گفت: امسال کمی با تاخیر قرار‌داد‌های بیمه‌ای این حوزه اجرا شد اما با تایید گزارش خسارت ناشی از حادثه گاز توسط اداره گاز شرکت بیمه متولی خسارت‌ها را پرداخت خواهد کرد و مردم نباید نگرانی دراین حوزه داشته باشند.
محبی نظر ادامه داد: امسال برای بهینه شدن روز افزون مصرف گاز استان، شرکت گاز استان همدان به صورت رایگان خدماتی را برای ۴۰۰ موتور‌خانه با عایق‌سازی، نصب دستگاه ضد رسوب الکترونیکی، تنظیم مشعل و غیره انجام داد که نقش موثر آن در ذخیره انرژی ۲۰ درصدی نمایان شد.
وی یاد‌آور شد: از ابتدای سال تاکنون ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌مترمکعب گاز در اختیار استان قرار دادند که از این مقدار یک میلیارد و ۶۷ میلیون مترمکعب به نیرو‌گاه یک هزار مگاواتی شهید مفتح همدان اختصاص دادیم.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان همدان، افزود: ماده ۴ قانون اشاره به مجازات مصرف غیر‌قانونی امکانات دولتی دارد و بر اساس این قانون انشعاب به صورت موقت ۳ ساله به مردم واگذار خواهد شد تا وضعیت ملک مورد استفاده توسط دستگاه‌های مرتبط تعیین تکلیف شود هر استفاده غیر‌قانونی مجازات قانونی مرتبط را در پی دارد.
وی از گازرسانی به منطقه ویژه جهان‌آباد و پتروشیمی ابن‌سینا سخن گفت و افزود: اجرای خط انتقال ۱۲ اینچ به طول ۱۶ کیلومتر در دستور کار است، همچنین ۵۸ هزار مشترک جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از خدمات گاز استفاده می‌کنند که طبق قانون با رعایت الگوی تعیین شده، تعرفه گاز‌بها برای آنان رایگان است.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری