آخرین بروزرسانی سایت : ۱۰ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۵۰ بعد از ظهر

راهکار های کاهش مصرف آب کولر

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان همدان، راهکار های کاهش مصرف آب کولر های آبی را در فصل تابستان هم زمان با افزایش دما توضیح داد.
همدان نگار حمیدرضا نیکداد، با یادآوری این که کولر آبی در هر شبانه روز به طور متوسط حدود ۴۰۰ لیتر معادل ۲۶۶ بطری ۱٫۵ لیتری مصرف آب دارد، افزود: خشکسالی، کاهش بارش ها، آغاز فصل تابستان و افزایش دما موجب افزایش استفاده شهروندان از وسایل سرمایشی شده است که به تناسب مصرف آب را نیز افزایش داده است پس ضرورت مدیریت مصرف بیش از پیش احساس می شود.

وی درباره نحوه مدیریت مصرف آب سامانه های سرمایشی ادامه داد: نصب سایبان بر روی کولرهای آبی برای پیشگیری از تابش مستقیم خورشید،بازدید و سرویس دوره ای کولرها، جلوگیری از نشتی شیر، شلنگ تامین آب و اتصالات کولر، تنظیم شناور از عوامل موثرمدیریت مصرف آب کولر است.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان همدان تاکید کرد: تعویض به هنگام پوشال ها و استفاده از پوشال با قدرت آبگیری بیشتر، عایق بندی کانال کولر هدررفت سرما را کاهش می دهد که به تناسب موجب افزایش کارایی این سامانه ها خواهد شد.
نیکداد از دیگر عوامل بهبود عملکرد کولرها را در این فصل انتخاب کولر مناسب با متراژ فضا و شرایط آب و هوایی منطقه، پرهیز از روشن نگه داشتن مداوم کولر در طول روز، شستشوی منظم کولرها، تنظیم شناور، بررسی سیستم توزیع آب، بررسی پمپ آب، جعبه تقسیم برق و دینام کولر نام برد.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری