آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

آسیب جدی ماهی قرمز‌های عید نوروز به محیط‌زیست

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان، گفت: رها‌سازی ماهی‌های قرمز عید نوروز در مسیر آبراه‌های استان آسیب جدی به محیط‌زیست و چرخه زندگی جانوران در این آبراه‌ها و آبگیر‌ها وارد می‌کند.
همدان‌نگار؛ مجید شعبانلو با یاد‌آوری این هشدار و آسیب، افزود: از شهروندان تقاضا داریم برای پیشگیری از ورود این آسیب به محیط‌زیست در همدان از رها‌سازی ماهی قرمز در این فضا‌ها به جد خود‌داری کنند.
وی از دلایل ایجاد آسیب توسط این ماهی‌ها برای محیط‌زیست را انتقال انواع بیماری‌ها مرتبط به این آبزیان غیر‌بومی اعلام و اظهار کرد: این بیماری‌ها خطراتی برای زیست گونه‌های آبزی در برکه‌ها، آبگیرها و نهر‌ها و رودخانه‌ها دارند. همچنین ماهی قرمز‌ها به سایر گونه‌های بومی حالت تهاجمی دارند.
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان همدان ادامه داد: ازجمله آسیب‌های دیگری ماهی قرمز به محیط‌زیست وارد می‌کند شامل تخم خواری سایر گونه‌ها و کاهش مواد تغذیه‌ای موردنیاز سایر گونه‌های بومی است.
وی پیشنهاد جایگزین برای رها‌سازی ماهی قرمز در آب‌های جاری محیط‌زیست را رها‌سازی این‌گونه آبزی در آب‌های محصور و بسته عنوان کرد و گفت: بهبود وضعیت زیست‌محیطی همدان افزون بر نظارتی که محیط‌زیست دارد به همکاری و مشارکت عمومی شهروندان در همه حوزه وابسته است.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری