آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

آغاز ساخت یا بهره‌برداری از ۱۳۳ طرح برق

همدان نگار- حمید نصرتی قانعی- خبرنگار: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال هم‌زمان با هفته دولت ساخت ۱۳۳ طرح برق یا بهره‌برداری از آن برای بهره‌مندی بیشتر مردم استان همدان از نعمت پاک و سبز برق انجام شد.

علی سهرابی بیدار، افزود: از این تعداد طرح به ترتیب با ۱۴، ۱۱، ۷،۶، ۸، ۴،۴، ۵، ۸ و ۶ طرح مربوط به شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند،تویسرکان، اسدآباد، بهار،کبودراهنگ، رزن، فامنین و درگزین بهره‌برداری شد.
وی ادامه داد: در این حوزه برای ایجاد پایداری بیشتر در شبکه و کاهش خاموشی‌ها بیش از ۵۲٫۸ کیلومتر کابل خودنگهدار نصب و جایگزین شبکه قدیمی و سیمی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: برای ارائه خدمات به مشترکان جدید و ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه کسب و کار و افزایش اشتغال‌ ۲۹٫۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و همچنین برای توسعه سکونتگاه‌های شهری و روستایی و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان ۲۸٫۷ شبکه فشار ضعیف ایجاد شد.

سهرابی بیدار با یاد‌آوری نصب ۱۳۱ دستگاه ترانسفورماتور و ایجاد حدود ۹ هزار و ۱۷۰ کیلوولت آمپر به ظرفیت پست‌های توزیع شرکت سخن گفت و افزود: اکنون شکرت توزیع نیروی برق استان همدان ۷۹۷ هزار و ۹۸۵ مشترک دارد و ۳ هزار و ۳۷۶ دستگاه لوازم اندازه‌گیری تک فاز و سه فاز نصب شده است.
وی از بهره‌برداری ساختمان دیسپاچینگ جنوب استان در شهرستان ملایر خبر واظهار کرد: ۲۵۹ دستگاه چراغ روشنایی معابر و ۹ دستگاه کلید هوشمند با هدف افزایش قدرت مانور شبکه‌ای نیز نصب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: اجرا و ساخت ۶۰ طرح نیز برای اصلاح شبکه، افزایش قدرت مانور شبکه‌های، تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار، نیرورسانی به متقاضیان، تأمین روشنایی معابر و رفع ضعف ولتاژ و بازگشایی معابر روستایی با اعتبار ۶۰۳ میلیارد و ۶۷۵ میلون ریال آغاز شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه با اشاره به اقدامات شاخص این شرکت در دولت سیزدهم اظهار کرد: در این مدت طول شبکه فشار متوسط از ۱۰ هزار و ۶۳۳ کیلومتر به ۱۰ هزار و ۷۵۳ کیلومتر مدار و شبکه فشار ضعیف از ۸ هزار و ۳۵۳ کیلومتر به ۸ هزار و ۴۹۱ کیلومتر افزایش یافته است.

وی افزود: با افزایش تعداد پست‌های توزیع برق از ۱۷ هزار و ۵۰۴ ترانسفورماتور به ۱۸ هزار و ۲۱ دستگاه، ظرفیت پست‌های توزیع استان به ۲ هزار و ۴۰۲ مگاولت آمپر رسیده است.
سهرابی‌بیدار با اشاره به وجود ۲۹۸ فیدر در استان، گفت: با اقداماتی از قبیل کاهش طول شبکه‌های توزیع، استقرار ترانسفورماتورها در مراکز ثقل‌بار، بازرسی مستمر و پیوسته از لوازم اندازه‌گیری مشترکان توانستیم شاخص تلفات انرژی استان را از ۹٫۶۸ به ۹٫۴۹ درصد کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات در راستای افزایش ظرفیت نیروگاهی احداث ۲ نیروگاه خورشیدی به مجموعه نیروگاه‌های استان است که در حال حاضر مجموع ظرفیت هشت نیروگاه خورشیدی در استان به ۴۸٫۹ مگاوات رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در روستاهای استان تصریح کرد: اکنون یک هزار و ۷۳ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند و به تمام روستاییان خدمات‌ ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: توسعه و اصلاح ۱۲۶ کیلومتر شبکه‌های فشار ضعیف و متوسط، احداث و اصلاح ۱۶ دستگاه پست‌ توزیع و جابجایی یک هزار و ۳۰۰ پایه برای آزادسازی معابر روستایی از جمله اقدامات انجام شده این شرکت در دولت مردمی بود.
سهرابی‌بیدار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای عبور از پیک بار امسال افزود: با راه‌اندازی مرکز هوشمندسازی و کنترل بار شبکه‌ای (اسکادا) با نصب بیش از ۸۰ کلید هوشمند موفق به کنترل بار شبکه و همچنین کاهش زمان خاموشی‌ها و افزایش پایداری شبکه شده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تأمین نیروی انسانی گفت: طی سال گذشته و امسال تبدیل وضعیت ۱۳ نفر از پرسنل تأمین نیرو و ۱۶۱ نفر از ایثارگران به قرارداد دائم انجام شده که در حال حاضر حکم ۱۱۶ نفر از ایثارگران نیز صادر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: با تلاش جهادی همکاران برای آب‌رسانی به شهر همدان و تأمین بخشی از آب شهری از منابع زیرزمینی شهرستان‌های استان، ۲۷ حلقه چاه برق‌دار شد.
وی ادامه داد: در این حوزه شرکت توزیع برق استان همدان با ساخت ۲۵۰۰ متر شبکه و نصب ۹ دستگاه ترانسفورماتور به قدرت ۱۰۸۰کیلوولت آمپر در شهرستان بهار در کمتر از ۷۲ ساعت منجر به برق‌دار شدن ۱۵ حلقه چاه برای اتصال آب شرب شهری شده است.
سهرابی‌بیدار عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان در شهرستان کبودراهنگ با احداث ۶ هزار و ۵۰۰ متر شبکه و نصب ۶ دستگاه ترانسفورماتور با قدرت ۵۷۵ کیلوولت آمپر پنج حلقه چاه دیگر و یک ایستگاه پمپاژ برای کمک‌رسانی به آب شرب همدان وارد مدار شد.
وی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت پیمانکاران معین و در حرکتی جهادی نسبت به برق‌دار کردن هفت حلقه چاه آب قابل شرب و دو ایستگاه پمپاژ در شهرستان همدان با احداث ۴ هزار و ۶۰۰ متر شبکه و نصب ۱۰ دستگاه ترانسفورماتور به قدرت ۴ هزار و ۷۷۵ کیلوولت آمپر در کمتر از یک هفته اقدام شده است.
همدان نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری