آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۳۲ بعد از ظهر

استعداد‌های هنری و فرهنگی نهفته در کشور

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر و کودک و نوجوان همدان امروز با معرفی آثار برتر توسط داوران بعد از شش روز فعالیت و ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی برای برگزاری پایان یافت.
همدان‌نگار؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارتباط ویدئویی مراسم پایانی این جشنواره گفت: کشور عزیز ما ایران اسلامی در جای جای آن استعداد‌های نهفته‌ فرهنگی و هنری دارد و باید با نگاه به این استعداد‌ها تحول در حوزه فرهنگی کشور را ایجاد کرد.
وی افزود: دولت مردمی تاکید ویژه‌ای بر شکوفایی این استعداد‌ها دارد و همدان نیز به مانند سایر نقاط کشور مملو از این استعداد‌ها است که باید عادلانه از امکانات موجود برای شکوفایی و ارتقایی جایگاه هنری و فرهنگی آن استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بر تاثیر همه‌گیری کرونا در جامعه و نقش آن بر پیشگیری از شکل‌گیر اجتماعات مختلف، ادامه داد: تدابیر دولت برای بهبود وضعیت سلامتی مردم و کاهش همه گیری کرونا و برداشته شدن ممنوعیت شکل گیری اجتماعات امکان برگزاری این مراسم ملی و بین‌المللی را بعد از ۲ سال فراهم کرد.
اسماعیلی گفت: با تجربه مناسب پیش‌آمده از شوق و ذوق کودکان بر اساس آثار مستند تصویری و صوتی منتشر شده از جشنواره برای سال‌های بعد و برگزاری این اتفاق حضور قوی و ارتقای کمی و کیفی جشنواره را بیش از این خواهیم دید.
مسعود ویژه رئیس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز گفت: برگزاری جشنواره با تلاش و مساعی همه نهاد‌های مسئول و مرتبط برگزار شد و قدر‌دان همه تلاش‌ها هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ملی و بین‌المللی به رغم همه کاستی‌ها و مشکلات پیش‌روی آن، افزود: شادی و نشاط فراهم شده توسط این جشنواره برای مخاطب و جامعه هدف آن(کودکان و نوجوانان) ارزش مضاعفی دارد که جایگزینی نخواهد داشت.
امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز از تلاش‌ها برای شکل‌گیری لبخند شیرین کودکان با عنوان هدیه‌ای آسمانی سخن گفت و افزود: در برابر همه تلاش‌های مستمر شور‌آفرینی این رویداد ملی و بین‌المللی باید شاکر خداوند بود که چنین فرصتی را در دیار پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین همدان برای برگزاری این مراسم فراهم کرد. قدر‌دان مردمان با فرهنگ و هنر دوست همدان هستیم که یک بار دیگر با این تلاش‌ها موجب دیده شدن تاثیر پویای هنر نمایش در عرصه‌های پرورش، آموزش و امید بخشی بودند.

در این آئین نکوداشت‌های مرحومان محمدرضا الوند برای سا‌ل‌های تلاش در عرصه فرهنگ و هنر(هنر نمایش)، کریم اکبری‎مبارکه(آموزش، پژوهش و کارشناسی تئاتر کودک و نوجوان) و مریم کاظمی، سعید باغبانی و مهدی فرشیدی‌سپهر برگزار و سرانجام آرای هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره ملی و بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خوانده شد.
همدان‌نگار://


لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری