آخرین بروزرسانی سایت : ۰۱ / خرداد / ۰۳ | ۹:۳۲ قبل از ظهر

تعیین قیمت تخم‌مرغ برای مصرف کننده

حسین فضلی

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تعیین قیمت تخم‌مرغ به ازای هر‌کیلو‌گرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کنندگان خبر داد.
همدان نگار؛ حسین فضلی با اشاره به آمار تولید روزانه حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ کیلو‌گرم تخم مرغ در استان همدان، گفت: ماهانه در استان همدان حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود که بیش از نیاز استان است.
بر مبنای گفته این مسئول در استان همدان اکنون قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان در عمده فروشی کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که باید با قیمت هر‌کیلو‌گرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده برسد. وی از آمار ۷۰ درصدی مصرف تخم‌مرغ خانوار نیز گفت و افزود: بقیه تخم‌مرغ تولیدی در بخش صنعت و صنف قنادی مصرف می‌شود.
وی با یاد‌آوری فعالیت ۴ کشتارگاه مرغ در استان همدان، ادامه داد: توزیع استانی فعالیت کشتارگاهای مرغ استان مناسب نیست به طوری که ۳ واحد در جنوب استان و یک واحد نیز در شمال استان فعال است، برای جبران نبود تعادل در پراکنش کشتار‌گاه‌های استان ۲ واحد کشتارگاه‌مرغ در شهر‌ستان‌های رزن و اسد‌آباد در دست ساخت است.
مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: برای افزایش امنیت غذایی کارگروهی متشکل از دستگاه های اجرایی و نظارتی مانند استانداری، اداره‌های اطلاعات، دامپزشکی و تعزیرات، سازمان های صمت ، بازرسی و اداره پشتیانی امور دام و غیره در استان همدان با ریاست سازمان جهاد کشاورزی و دبیری صمت تشکیل شده است.
فضلی هدف از تشکیل کارگروه را تامین امنیت غذایی، بررسی راهکار‌ها، پیشنهاد‌ها و برنامه‌های تولیدی در بخش عنوان و کرد و گفت: نخستین دستور جلسه کارگروه بررسی موضوع مرغ و تخم مرغ در استان همدان بوده است.
همدان‌نگار//:

تخم مرغ
تخم مرغ
تخم مرغ
تخم مرغ

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری