آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

توسعه خدمات و امکانات مخابراتی به رغم زیان دهی

مدیر مخابرات منطقه همدان گفت: مخابرات به رغم همه هزینه‌ها و زیان‌ده بودن، برای توسعه خدمات و امکانات مخابراتی در استان برنامه‌ریزی و آنها را اجرا کرده است.

همدان نگار؛ محمد علی گزرین در نشست خبری به مناسبت روز ارتباطات با یاد‌آوری این که مخابرات همدان ۵۷۰ هزار مشترک خانگی با ضریب نفوذ در حدود۳۲ درصد دارد، افزود: تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت(ای دی اس ال) استان نیز حدود۱۳۰ هزار است.
وی با اشاره بر این که مخابرات استان به رغم همه تلاش‌ها برای ارائه خدمات، توسعه امکانات و زیرساخت‌ها زیان‌ده است و باید سایر بخش‌ها نیز برای ارائه خدمات مخابرات را یاری دهند از مانده مطالبات مخابرات در حدود ۶۲ میلیارد‌تومان سخن گفت و زیر ساخت ارائه خدمات مخابراتی استان را فیبر نوری دانست.
مدیر مخابرات منطقه همدان در پاسخ به این سئوال خبرنگار همدان نگار که آیا با توجه به آینده توسعه‌ای ارتباطات بر مبنای مخابرات بی سیم، گسترش زیرساختی به نام فیبر نوری منطقی است؟، گفت: شرایط جغرافیایی و پدافند غیر‌عامل ضرورت‌هایی را برای ارائه خدمات مخابراتی در همدان ایجاد کرده است که بر مبنای آن باید برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی برنامه‌ریزی کرد و فیبر نوری نیز جدای از آن نیست.
وی درباره خمات جدید در دست اجرا نیز ادامه داد: از سازمان نظام مهندسی استان خواسته‌ایم تا مسیر مجزایی را برای بستر مخابراتی نوظهور در ساختمان‌ها طراحی و در نظر بگیرد که در برخی ساختمان‌های جدید ساخت همدان این موضوع رعایت شده است.
گرزین با یاد‌آوری پوشش ۹۷ درصدی خدمات همراه اول در استان، گفت: حدود ۲۶۰۰ مشترک سازمانی و تجاری و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک سیار و دائمی در استان داریم، در برخی روستا‌ها پهنای باند در حدود یک گیگا است؛ برای تغییر ساختار مخابراتی از تی دی ام به ای پی نیز برنامه‌ریزی کردیم.

مدیر مخابرات منطقه همدان افزود: شبکه مخابرات استانی و بین شهری بر روی فیبر نوری قرار دارد اما در برخی نقاط داخل شهری خدمات روی شبکه مسی است؛ برای توسعه کافو نوری در شهر‌های مانند اسد‌آباد و لالجین و غیره اقدام شد.
وی با تاکید بر این که اگر توسعه زیرساخت و خدمات را نادیده بگیریم سال‌های بعد باید هزینه‌های گزافی را برای ارائه خدمات بپردازیم ادامه داد: استان همدان استانی مبتنی بر اقتصاد کشاورزی دارد و به این دلیل امکان وصول مطالبات ضعیف‌تر است پس در ارزیابی‌ها نیز اعتبار را بر مبنای وصولی‌ها اختصاص خواهند داد پس انتظار داریم همه مشترکان ما در وصول این مطالبات یاری دهند.
گرزین افزود: مخابرات در همه بخش‌های زندگی مردم به مانند توسعه اقتصاد، رفاه، شادی و آموزش و غیره حضور دارد و برای دوام این حضور مبتنی بر دانش روز نیز باید هزینه در‌آمد داشته باشیم که اگر مردم بیش از گذشته با مخابرات تعامل و همکاری داشته باشند ارزش خدمات مخابرات نیز بهتر‌درک خواهد شد.
گرزین از به زودی اجرایی شدن سامانه فور فایو در استان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بر اساس دستور العمل های مخابراتی در چند نقطه همدان آمادگی داریم.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری