آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

جشنواره بین المللی همدان در تلوبیون

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از پخش نمایش‌های جشنواره بین‌المللی تاتر کودک و نوجوان همدان در سامانه صوتی و تصویری تلوبیون خبر داد.

همدان‌نگار، مسعود ویژه با یاد‌آوری فراز و فرود‌های نحوه هماهنگی برگزاری بیست‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی تاتر کودک و نوجوان همدان و دلایل تغییر زمان برگزاری آن از مهرماه به تیر‌ماه سال ۱۴۰۱ افزود: سرانجام این جشنواره در بازه زمانی «یکم تا ششم تیرماه» پیش بینی شده با برنامه آغازین و حضور ۷۰ گروه نمایشی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و گروه ها به تناسب اجرا در همدان حاضر خواهند شد.
وی شعار جشنواره امسال را «پرواز پروانه‌های خیال» و هدف آن‌را حمایت از آثار خلاق فرزندان ایران اسلامی نام برد و ادامه داد: گروه‌های نمایشی بخش بین‌الملل از کشور های عراق، ترکیه، ارمنستان، ایتالیا و یونان در جشنواره حضور دارند و به غیر از گروه های نمایشی کشور ۳ گروه نمایشی از همدان در جشنواره نمایش اجرا خواهند کرد؛ جشنواره ۴۰۰ شرکت کننده دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر این‌که بخش جنبی جشنواره شامل برگزاری انواع کارگاه‌های آموزشی برای اهالی فرهنگ و هنر با حضور اساتید شناخته شده است، از پوشش تصویری و صوتی جشنواره توسط رسانه‌ها سخن گفت و یاد‌آور شد: پیش‌بینی استفاده بیش از یکصد هزار نفر جامعه هدف از جشنواره را با پیگیری و حضور پر‌شور کودکان و نوجوانان علاقمند به هنر نمایش قبل از آغاز جشنواره بین المللی تاتر کودک و نوجوان همدان شاهدیم و برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی شد.

ویژه گفت: زمان مناسب برگزاری جشنواره مهر‌ماه و همزمانی آن با مناسبت روز جهانی کودک است اما با آغاز همه‌گیری کرونا و تغییرات زمانی برگزاری جشنواره و اوج حضور گردشگران در همدان تلاش خواهیم کرد میزبان مناسب این رویداد ملی و بین‌المللی در همدان باشیم به شکلی که همه جامعه هدف را در کشور و استان شامل شود.
وی ادامه‌داد: برنامه آغازین جشنواره از آرامگاه بوعلی سینای همدان با شاد پیمایی عروسک‌های غول پیکر در پیاده راه بوعلی که کودکان و نوجوانان علاقه خاصی به آن دارند بوده و با انواع برنامه‌های پیش بینی شده ادامه خواهد داشت.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، اظهار کرد: ۱۲ بخش برای برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تاتر کودک و نوجوان همدان مانند نمایش‌های خیابانی، اجرای صحنه‌ای، خیمه شب بازی، کارگاه های تخصصی، نقالی و‌ نمایشنامه‌خوانی و غیره پیش بینی شده است.
همدان نگار://


لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری