آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۸:۲۱ بعد از ظهر

جهش تولید در دیم زارهای کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های کشور، با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی به صورت آزمونه در ۶ استان کشور اجرا شده است.
همدان نگار؛ احمد قدیمی گرجایی، افزود هدف نهایی این طرح افزایش بهره وری تمام محصولات زارعی دیم و افزایش سطح زیرکشت دیم ( حبوبات ، گیاهان علوفه ای و دانه های روغنی) و اجرای کشاورزی حفاظتی با توجه به امکانات و شرایط موجود است.
وی ادامه داد: در این حوزه برای حمایت از اجرای طرح توزیع نهاده مورد نیاز کشت (کود شیمیائی) و بیمه محصولات کشاورزی با تعرفه پایین پیش بینی شده است. شهرستان همدان ۵۲ هزار هکتار سطح زیر کشت مستعد دیم دارد که اکنون بیش از ۵۰ درصد از این اراضی دیم با مساحت ۳۳ هزار و ۶۰۰هکتار زیر پوشش این طرح کشاورزی است.
قدیمی گرجایی اظهار کرد: برای جهش تولید در دیم زارها از مشارکت و توانمندی ۳ شرکت بخش خصوصی، ۱۸ کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی با هدف آموزش روش‌های نوین کشاورزی در اراضی دیم بهره‌مند هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: بر اساس پیش بینی‌های در فصل زراعی ۱۴۰۰-۴۰۱ حدود ۶ هزار نفر از کشاورزان با آموزش‌های مورد نیاز و روش‌های مختلف ترویجی ( کارگاه آموزشی، روز مزرعه برای اجرای اصولی طرح آشنا شدند.
همدان نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری