آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۳۲ بعد از ظهر

ضرورت بروز شدن امکانات آتش نشانی همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ناوگان آتش‌نشانی شهرداری همدان باید بروز شود و یک ضرورت است.
همدان نگار، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر همدان، با یاد آوری این که ساخت ساختمان های بلند مرتبه در شهر افزایش دارد، افزود: بر این اساس باید آتش نشانی شهرداری همدان برای خدمات رسانی در موقع حوادث در این ساختمان ها به نردبان آتش نشانی ۵۰ متری مجهز شود.
وی مجهز نبودن آتش نشانی شهرداری همدان به این خودروی امدادی را مهم ترین چالش‌های آتش‌نشانی عنوان کرد و ادامه داد: امکانات امدادی آتش‌نشانی همدان متناسب با رشد صنعت و ساختمان‌های بلند مرتبه و فعالیت مراکز تجاری نیست و برای ارتقاء سطح ایمنی در استان نیازمند تجهیزات به روز و کارآمد است.

نظری با اشاره بر این که آتش سوزی حادثه ای است که بر جان ومال مردم و زندگی آنان تاثیر ناگواری دارد گفت: بر این اساس مسئولان مرتبط باید به این موضوع بیش از این اهمیت داده توجه کنند.
نظری تاکید کرد: شهر سازی اگر بر اساس اصول فنی ایجاد نشود مشکلات و حوادث جبران ناپذیری در پی خواهد داشت ک با رعایت اصول شهرسازی می توان از بروز این حوادث ناگوار پیشگیری کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان, افزود: اکنون صنعت و تفکر های جدید دلیل تغییر نوع فعالیت صنایع در شهرها است بر این اساس حفاظت از صنایع و پیشگیری از بروز حوادث را باید مدنظر قرار داد و آمادگی کامل برای مقابله با آن داشت.
وی با بیان این که یکی از اساسی‌ترین نکات، توجه به ساختارهایی است که می‌توان از بروز چالش‌ها پیشگیری کرد، یادآور شد: تجهیزات و خودروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان بیش از ۳ دهه فعال و فرسوده شدند و با ایجاد کوچکترین حادثه در مراحل و ساعات اولیه زمین‌گیر خواهند شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه حادثه خبر نمی‌کنند و غیر مترقبه است گفت: هر لحظه احتمال بروز حادثه وجود دارد و با این شرایط و امکانات؛ سازمان آتش نشانی شهرداری همدان نمی‌تواند پاسخگوی بحران باشد. .
نظری با اشاره به افزایش روند شهرنشینی گفت :در بحث آتش نشانی بیش از امکانات امروز باید ظرفیت ایجاد کرد چرا که شهری با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت با یک خودروی آتش نشانی نه چندان مناسب نمی‌تواند شهر را پوشش دهد و می‌طلبد بر اساس میانگین جمعیتی امکانات آتش نشانی فراهم شده و ماشین آلات آن نیز نوسازی شود .
وی اضافه کرد : در سفر هیات دولت به همدان موضوع خرید خودرو آتش نشانی با نردبان ۵۰ متری با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که لازمه تحقق آن همکاری مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس است .
نظری در پایان سخنانش افزود: ایجاد احساس امنیت روانی و آرامش بین شهروندان از مهم‌ترین اصول حکمرانی و برنامه‌ریزی‌ها است که یکی از ابعاد مهم آن مسئله آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری