آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۳۲ بعد از ظهر

طرح‌های جهاد در هفته جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی(۲۱ تا ۲۷ خرداد)۲۹ طرح با ارزش یک هزار و بیست میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.

همدان‌نگار، غلامحسین تقوی حوزه بهره‌برداری این طرح‌ها را ۱۴ طرح تولید گیاهی، ۶ طرح تولید دامی،۴ طرح شیلات و ۵ طرح صنایع تبدیلی نام برد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌هابه ترتیب برای ۱۷۲ و ۵۰۰ نفر شغل مستقیم و غیر‌مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی به شهر‌ستان‌های بهره‌برداری این طرح‌ها اشاره‌ای نداشت و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی با شماره تماس ۱۳۱ گشت اراضی، با تصرف اراضی غیر‌قانونی یا تخریب آن برخورد جدی و قانونی داشته و خواهد داشت.

تقوی افزود: برای عملیاتی شدن برنامه دولت در حوزه هدفمندی و هوشمند‌سازی توزیع آرد و نان نیز جهاد کشاورزی استان به جد با همکاری سایر نهاد‌ها در این حوزه عملکردی و عملیاتی وارد شد و نقص‌های نظارتی روز‌های نخست که چند بازرس مراجعه مکرر به یک واحد صنفی داشتند برطرف شد؛ دلیل اعتراض برخی واحد‌های صنفی نیز نظارت میدانی شدید بازرسان و پیشگیری از تخلف‌های قبلی است که قبلا رخ می‌داد ۱۲۰۰ نانوایی در استان داریم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره انتشار مطالبی با مضمون کاهش جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان از نفی آن سخن گفت و افزود: توزیع نهاده‌ها در این حوزه افزایش دارد و مرغداران بیش از گذشته و به تایید آمار توزیع مرغ در استان و کاهش قیمت آن، جوجه‌ریزی کردند.
وی ادامه داد: امسال ۲۰۰ هزار تن خرید گندم خواهیم داشت و قیمت مصوب خرید آن نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است پیش‌بینی نیز تولید ۴۵۰ هزار تن است، بیش از ۸۰ درصد وجه خرید گندم کشاورزان پرداخت شده است.
تقوی گفت: خرید گندم از جنوب استان آغاز با فرارسیدن زمان برداشت گندم در سایر نقاط استان خرید ادامه خواهد داشت۶۲ مرکز خرید مسئول این حوزه هستند. برای کاهش ضایعات برداشت نیز همه ماشین‌های مورد نیاز از استان‌های هم‌جوار و غیره تامین شده است.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری