آخرین بروزرسانی سایت : ۲۶ / اردیبهشت / ۰۳ | ۸:۴۹ بعد از ظهر

طرح اضطراری آب‌رسانی همدان بهره‌برداری شد

طرح اضطراری آب‌رسانی همدان از سد تالوار با هزینه کرد ۳۰۰۰ میلیاردریال، با اجرای ۷۰ کیلو‌متر خط انتقال اضطراری بهره‌برداری شد.
همدان‌نگار؛ در مراسم بهره‌برداری از این طرح، فرهاد فرزانه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، حمید‌رضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی محمدی فرماندار، مدیران عامل شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو، منصور ستوده (مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان)، سید هادی حسینی بیدار (مدیرعامل آبفای استان همدان) و غیره حضور داشتند.
منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در این مراسم بابیان این‌که مجری طرح موسسه بعثت قرارگاه خاتم‌الانبیا و مهاب قدس بوده‌اند، گفت: ۳۰۰۰ میلیارد‌ریال برای اجرای طرح هزینه شده است تا آب از مسیر ۲۱۰ کیلو‌متری به همدان برسد.
وی مسیر اجرای خط انتقال را از سد تالوار ۱۴۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول خط انتقال اضطراری طرح نیز ۷۰ کیلو‌متر بوده است که آب از این مسیر بعد از ورود به مخزن ۳۰ هزار متر‌مکعبی کی‌تو به تصفیه‌خانه مهاجران خواهد رسید؛ تصفیه‌خانه مخازنی با گنجایش‌های هر کدام ۳۰ هزار متر‌مکعب داردو توانایی تأمین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر آب در ثانیه برای شهر همدان دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر این‌که گذر از بحران کم‌آبی با همکاری و تعامل روز‌افزون شهروندان استان همدان و شهر همدان امکان‌پذیر است، زیر‌ساخت‌های اجراشده برای این طرح اضطراری را شامل ساخت حوضچه‌های فشار‌شکن، تخلیه، مخازن، لوله‌گذاری فولادی با قطر ۱۴۰۰ میلی‌متر، نصب شیرها و اتصالات و غیره نام برد.
همدان‌نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری