آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

طرح های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در دهه فجر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: امسال هم‌زمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۰ طرح بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان بهره‌برداری یا ساخت آن آغاز خواهد شد.
همدان‌نگار؛ به نقل از وب‌دا همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه مبارک فجر و ادای احترام به روح امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب، افزود: چهار پایگاه فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی جاده‌ای استان با هزینه کرد بیش از ۱۵ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان از آغاز کار به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی جاده‌ای آب مشکین، شهری شماره ۱۱ در جورقان، بهره‌برداری ساختمان پایگاه فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی جاده‌ای شیرین سو و آزادراه سخن گفت و ادامه داد: دیگر طرح‌ها بهره‌برداری بخش سی‌سی‌یو بیمارستان شهید صدوقی، ساختمان سی تی اس بیمارستان امام حسن، مرکز جامع سلامت روستایی تجرک، پایگاه سلامت ضمیمیه شهری، خانه بهداشت سیلوار و خانه بهداشت گل کهریز است.

دکتر مجذوبی با اشاره به تکمیل و تجهیز مرکز آموزشی درمانی فاطمیه بااعتبار ۱۴۰۰ میلیارد ریال، گفت: این طرح پایان امسال بهره‌برداری خواهد شد بهره‌برداری بیمارستان اکباتان پایان تابستان سال بعد (۱۴۰۱) در دستور کار است، تکمیل کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خوابگاه‌های متأهلان و خوابگاه ریحانه از دیگر برنامه‌ها است.
وی با یاد‌آوری نرخ فرزند آوری (باروری) در کشور و استان همدان، گفت: سن شهروندان استان در حال افزایش است و مردم استان در حال پیر شدن هستند؛ استان همدان در کشور در این حوزه چهارم است.
وی گفت: همدان ازنظر تعداد دانشجوی خارجی با ۵۹۰ نفر رتبه دوم کشور را دارد که تقویت کیفی و ارائه پیوست‌های فرهنگی در آموزش این دانشجویان مدنظر قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه در این دانشگاه سلامت‌کده طب سنتی ایجادشده و دنبال ارتقای آن و راه‌اندازی دانشکده طب ایرانی در استان هستیم تا به شکل آکادمیک این فعالیت شکل بگیرد، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرده است سالانه ۲۰ درصد به ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی افزوده شود که این رویکرد مستلزم توسعه فضای فیزیکی، آموزشی و دیگر زیرساخت‌های موردنظر است.
وی به فعال بودن ۱۳۵ گروه با ظرفیت ۴۸۴ نفر در ارائه خدمات در طرح شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: با مجموعه استان برای کنترل پیک ششم نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام و محدودیت‌هایی نیز اعمال خواهد شد که احتمال دارد بخشی از این محدودیت‌ها در مدارس اجرا شود زیرا پیش‌بینی می‌شود کودکان بیشتر از قبل در این سویه کرونا مبتلا شوند.
دکتر مجذوبی بابیان اینکه درگذشته اغلب موارد ابتلا دلتا کرونا، آنفلوانزا و سایر ویروس‌ها بود، تصریح کرد: در حال حاضر ابتلا به اُمیکرون غالب شده به‌گونه‌ای که از ۳۰۰ تست پی سی آر به‌عمل‌آمده نیز ۲۸۸ مورد اُمیکرون بوده است و از ۱۲ نفر بستری نیز ۱۲ نفر مبتلابه اُمیکرون بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان ابن سینای همدان با اشاره به اینکه طی سه روز گذشته مراجعین سرپایی مبتلابه اُمیکرون تا هفت برابر افزایش‌یافته و به این ترتیب نیز موارد بستری دو برابر شده است که پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده با خیز مبتلایان مواجه شویم، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۹۲ درصد نوبت اول واکسیناسیون را تزریق کرده و ۸۰ درصد نیز نوبت دوم دریافت کرده‌اند که این رقم بسیار مناسب بوده و به هدف ایمنی جامعه نزدیک است همچنین ۲۵ درصد افراد نوبت سوم دریافت کرده که توصیه می‌شود نسبت به واکسیناسیون دُز یادآور جدی‌تر ورود کنند.
وی به کمرنگ شدن موضوع بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد و گفت: در شیوع کرونا بیماری قلبی و عروقی و سرطان نباید نادیده گرفته شود و باید بحث‌های پژوهشی و آموزشی را به سمت پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان پیش ببریم تا سرمایه‌های موجود حفظ شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان، افزود: امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی شرکتی و ایثارگر در حال تبدیل وضعیت هستند و برای بیش از ۶۵۰ نفر از آن‌ها کارهای مقدماتی برای تبدیل وضعیت انجام شده است.
دکتر مجذوبی ادامه داد: ۴۲۰ نفر در راستای خدمات‌دهی به بحث کرونا قرارداد ۸۹ روزه‌دارند که تمامی مطالبات آن‌ها تاکنون پرداخت‌شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری