آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

معضل ساخت و ساز غیرمجاز در همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، گفت: همدان نیازمند کنترل ونظارت هوشمند بر ساخت و سازها است.
همدان نگار، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری با حضور نمایندگان شرکت فاوا رضوی، با اشاره به معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در همدان افزود: یکی از دلایل افزایش ساخت و ساز های غیر مجاز در شهر ها را متناسب و متعهد نبودن دولت ها به تامین نیاز مردم برای مسکن نام برد که موجب ساخت مسکن غیرمجاز شده است.

وی از ابعاد دیگر وقوع این موضوع تخلف از قانون برخی متمولان نام برد و ادامه داد: قوانین و بروکراسی اداری شهرداری‌ها از دیگر عوامل ایجاد این مشکل در شهر است. وی با تاکید بر این که برای کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز تلاش دوچندانی شده است اما آن را ناموفق در کنترل این پدیده اجتماعی عنوان کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، با گلایه و اظهار تاسف از رفتار دوگانه و تبعیض‌آمیز برخی مسئولان در نظارت و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: ضرورت کنترل و نظارت هوشمند ساخت و سازها انکار ناپذیر بوده و تحقق آن مشکلات این حوزه را کاهش خواهد داد.
نظری با ارایه پیشنهاد اجرای ناحیه‌بندی برای کنترل هوشمند ساخت و سازها گفت: اجرای این طرح الزامی و تکلیفی نقش موثری در کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز شهری دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان، با یادآوری طرح شرکت فاوا رضوی و بررسی طرح برای بهره مندی از ظرفیت‌های آن افزود: دوره چهارم شورای شهر همدان هوشمندشدن نظارت ها به عنوان راهبردی کلان به شهرداری همدان ابلاغ شد که با تاسف عزم جدی برای آن اجرای آن نبود پس باید اراده جدی برای بهره مندی از این فناوری ایجاد شود.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری