آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

نقش شهروندان در حفظ فضای سبز

نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری‌ وظیفه توسعه و گسترش فضاهای سبز شهری را بر عهده دارد، اما حفظ و نگهداری این فضا ها نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است.

همدان نگار به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سعید نظری افزود: شهر همدان، به عنوان یکی از سرسبزترین شهر‌های ایران، دارای طبیعتی بکر و کم نظیر است و بوستان‌ها و تفرجگاه‌های زیبا و مناسبی برای شهروندان دارد تا بتوانند اوقات فراغت خود را با شادی و آرامش به سر کنند و از فضای سبز آن لذت ببرند.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای حفظ و نگهداری اموال عمومی اظهار داشت : لازم است با آموزش‌های شهروندی در راستای آگاهی بخشی شهروندان در حفظ و نگهداری اموال عمومی اقدام کرد تا شهروندان در حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز و در بقای زیبایی شهر سهیم شوند.
نظری با بیان این که بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است، اظهار داشت: با کمک شهروندان به عنوان نیروهای شتاب دهنده مدیریت شهری؛ می‌توان شهری زیبا، سرسبز و در خور شان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین ترسیم کرد.

نائب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه فضای سبز در تمام سال نیاز به مراقبت دارد و حفاظت از درختان، گل‌ها، چمن‌ها، آبنما و سایر وسایل رفاهی بصورت مستمر انجام می‌شود، اضافه کرد: این سرمایه‌ها باید به صورت طبیعی و سرزنده و شاداب حفظ شوند و حفظ آنها منوط به مشارکت مردم است.
وی پیشنهاد کرد؛ گروه‌های طرفدار محیط زیست در کنار مردم برای نگهداری، احیا و توسعه فضای سبز مشارکت داشته باشند و با همیاری خود، طبیعت شهری را پیوسته سرحال و شاداب نگه دارند.
نظری افزود: همه ما می‌دانیم شهر بدون فضای سبز غیرقابل تصور است، زیرا گسترش شهرها و تشدید توسعه شهری بی‌رویه سبب ناپایداری هوا و تشدید آلودگی‌های محیطی شده و زمینه ساز از بین رفتن فضاهای سبز و پارک‌ها شده است.
نائب رئیس شورای شهر همدان توسعه فضای سبز شهری را عامل سالم سازی محیط زیست ذکر کرد و کارکرد اینگونه مکان‌ها را در سپری کردن اوقات فراغت و آسایش روح و روان مردم ضروری دانست و افزود: شهروندان فهیم همدانی از مزایا و تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم فضاهای سبز بر زندگی خود آگاه‌ هستند و در حفظ این سرمایه ملی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری