آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۷:۳۲ بعد از ظهر

همدان ۳۶۰ درجه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان از دسترس قرار داشتن تصاویر ۳۶۰ درجه معابر همدان خبر داد.
همدان نگار، جواد مختاری با یادآوری پایان تصویربرداری ۳۶۰ درجه معابر و جداره‌های شهر همدان در سال قبل گفت: اکنون حاصل این تلاش در تار نمای شهرداری همدان به نشانی hamedan.ir قابل مشاهده است.

وی دلایل انجام این کار را تهیه تصاویر با وضوح و کیفیت جداره‌ها و معابر شهر همدان نام برد و افزود: این تصاویر مدیریت شهری را در شناخت، تجزیه و تحلیل روند تغییر شهر، متناسب با موضوع های مختلف، برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری خدمات‌رسانی کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان از دیگر دلایل اجرای این طرح توسط این سازمان در شهرداری همدان را ایجاد زیرساخت، توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق شهرداری هوشمند عنوان کرد.
مدیر طرح شهرداری الکترونیک همدان گفت: این طرح برای بار نخست توسط شهرداری همدان اجرا و نقش موثری در فرایند ایجاد شهر هوشمند دارد.

وی مزایای طرح را امکان بررسی تغییر معابر و جداره‌ها در طول زمان، امکان بررسی بافت فضای سبز شهری، امکان بررسی و صحت سنجی عارضه های شهری در مسیرها و معابر، امکان روایت نماهای استفاده شده در جداره ساختمان‌ها، امکان روایت پوشش آسفالت در معابر، ایجاد زیرساخت بصری برای بررسی مبلمان و زیباسازی شهر، ایجاد ابزار و بستر ممیزی املاک تجاری، بررسی تصویری پراکندگی امکانات شهری در معابر، تشخیص صحیح املاک از روی نقشه با استفاده از تصاویر برداشت شده و کاهش خطای انسانی، استفاده در حوزه حمل و نقل و ترافیک، کاهش بازدیدهای حضوری کارشناسان، بررسی ساخت و سازها و تشخیص تخلفات ساختمانی، مغایرت‌های اجرایی و کاربری‌ها و بررسی پیشروی‌های مجاز و غیرمجاز در کنترل ساختمان از دیگر مزایای اجرای این پروژه در سطح شهر است.

مختاری با اشاره به اهمیت استفاده از تصاویر سه بعدی در حوزه گردشگری الکترونیک افزود: با بهره‌گیری از این تصاویر در حوزه گردشگری در سطح شهر ضمن ارائه اطلاعات مکانی و توصیفی نقشه‌های شهری بدون نیاز به گردش فیزیکی در سطح شهر، با مشاهده روند تغییرات شهر و شهرک‌ها و محلات، اماکن تاریخی و مذهبی، مراکز تفریحی و گردشگری، هتل‌ها، مساجد، پارک‌های سطح مناطق، مسیرهای اصلی و فرعی نیز به منظور دسترسی آسان کاربران برای شناسایی محل مورد نظر ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: این اقدام گامی مهم برای توسعه خدمات دولت الکترونیک در شهرداری همدان است که دستاورد آن موجب افزایش سرعت و سهولت ارائه خدمات، ارتقای کیفیت، سلامت و شفافیت ارائه خدمات، کاهش مراجعه حضوری به شهرداری‌ و تردد شهروندان در شهر است.
همدان نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری