آخرین بروزرسانی سایت : ۲۶ / اردیبهشت / ۰۳ | ۸:۴۹ بعد از ظهر

پاسداشت ایثار و شهادت در شهرداری منطقه چهار

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان، گفت: با هدف پاسداشت نام و یاد شهدا و ایثار‌گران با حضور جمعی از خانواده معزز این عزیزان ، پیشکسوتان جهاد و شهادت و بسیجیان، درختانی به نام شهدا در محدوده شهرداری منطقه چهار همدان غرس شد.

همدان‌نگار، علی‌طهماسبیان از دیگر اهداف این فعالیت محیط‌زیستی و فرهنگی را ترویج فرهنگ افزایش سرانه فضای سبز عنوان و افزود: این درختان به نام شهدای معززی مانند علی زارعی، محمد پورنوذری، سیدعبدالله عمیدی، رضا قاسمی، جمشید طهماسبی، توفیق قاسمی، پرویز راغبی و امیر طلایی کاشته شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری همدان برای حفظ و افزایش سرانه فضای سبز شهری، سرانه کنونی فضای سبز شهر همدان را ۱۰.۵ متر‌مربع بیان و ادامه داد: این سرانه در منطقه چهار شهرداری همدان حدود ۲٫۴ مترمربع بیش از سرانه فضای شهری همدان است.

علی طهماسبیان تاکید کرد: تاکنون برای دست‌یابی به این سرانه در منطقه چهار شهرداری همدان، حدود ۴۵ بوستان ساخته و دربرنامه‌‌ریزی مدیریتی شهرداری همدان برای سال آینده نیز ساخت ۲ بوستان دیگر در دستور کار است.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان درباره این ‌فضا‌های سبز شهری منطقه که مکانی برای تفریح، استراحت و تمدد اعصاب شهروندان است تا کار فعالیت و زندگی خود را با انرژی بیشتری آغاز کنند،گفت: بوستان ۹۵ هکتاری و فرامنطقه‌ای آمادای از جمله این برنامه‌هاست که مقدمات زیر‌ساختی آن سال‌ جدید آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: ساخت این بوستان در مسیر عبور زائران عتبات عالیات از همدان (راه کربلا) و ارائه خدمات به گردشگران و کوی‌های اسلامشهر، شهید مطهری، ولیعصر(عج) و بخشی از کوی فرهنگیان جانمایی شده است که می‌توان گفت با ساخت این بوستان شهرداری همدان از موقعیت مناسب در حوزه فضای سبز شهری برخوردار و از سرانه فضای سبز شهری کشور پیشی خواهد گرفت.

فرمانده حوزه مقاومت شهید امیر طلایی نیز در این مراسم با قدر‌دانی تلاش منطقه چهار شهرداری همدان برای حفظ، نشر و پاسداشت و زنده‌نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: امید آن که همه ادامه دهنده راه شهدا باشیم و فرهنگ و ایثار شهادت را بیش از گذشته در جامعه نشر دهیم، از ابتکار شهرداری منطقه چهار همدان با برگزاری سنت حسنه درختکاری و پاسداشت نام یاد و شهدا قدردانی کرد.
سرگرد محمد محمدی طالب با بیان سخنانی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: شرط شهادت، شهید گونه زندگی کردن است، شهیدان بزرگواری مانند شهید محمدابراهیم همت گفته‌اند هر کاری که انجام می‌دهید برای رضای خدا باشد و باید برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کوشید.
همچنین مدیر منطقه چهار شهرداری همدان درباره اقدام‌های پایان سال این شهرداری گفت: با توجه به قرارگیری در روزهای پایانی سال، شهرداری منطقه چهار خدما‌ت‌رسانی به شهروندان را با ظرفیت ۵۰ درصد کارکنان در دستور کار دارد و برای کاهش تجمع و تسهیل امور شهروندان در نوبت بعد‌از‌ظهر نیز این خدمات را به مردم ارائه می‌دهد.
وی افزود: منطقه چهار شهرداری همدان برای تکریم روز افزون اربابان رجوع و پاسخ‌گویی بیشتر به شهروندان در روزهای پایانی سال نوبت کاری بعدازظهر را در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۸ اجرامی کند و در دستور کار دارد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با تاکید بر آمادگی کامل ظرفیت کارکنان این منطقه برای خدمت‌رسانی به مردم، افزود: منطقه چهار شهرداری همدان اماده پاسخ‌گویی به مراجعه‌کنندگان در حوزه های مختلف کاری است و این روند تا پایان سال ادامه دارد.
طهماسبیان هدف از خدمت‌رسانی به شهروندان در ساعات بعد‌از‌ظهر را تسهیل امور شهروندان و پاسخ‌گویی روز‌افزون به آنان در این روز‌ها عنوان و گفت: برای کاهش بار مراجعات و تسهیل امور شهروندان آماده خدمت‌رسانی هستیم.
وی برخی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری منطقه چهار شهرداری همدان را برگزاری نشستی صمیمی با همیاران کوی کوثر، نام برد و گفت: برای بررسی مشکلات محله ها و ارائه خدمات به شهروندان و انجام پروژه‌های خرد عمرانی، بازدیدهایی به شکل محله به محله با کمک همیاران در دستور کار است و به صورت چهره به چهره پیگیر مسایل شهری و حل ان هستیم .
وی با تاکید بر اینکه همیاران محله ها پل ارتباطی مدیریت شهری و شهروندان هستند، افزود: با این روش ارتباط موثری بین شهروندان و مدیران مناطق شهرداری ایجاد و مشکلات محله‌ها مفصل مطرح و بررسی می‌شود به نحوی که شاید این مشکلات در بازدیدها توجه مسؤولان را جلب نکند اما همیاران محله ها آنها را به ما اعلام می‌‌کنند.
طهماسبیان با بیان اینکه شکل‌گیری همیاران محله ها موجب افزایش روز افزون رضایت شهروندان از خدمات شهرداری شده است, گفت: همچنین شهرداری با نظرسنجی از اولویت شهروندان برای اصلاح مشکلات شهری همدان مطلع می شود.
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با بیان اینکه قطار بازدید از محلات به حرکت درآمده و هر هفته میهمان یک محله خواهیم بود، عنوان کرد: محله به محله سراغ مردم خواهیم رفت و موضوعات حوزه خدمات شهری را که شهروندان از طریق همیاران محلات منتقل می‌کنند، ظرف یک هفته نسبت به رفع مشکلاتی که مدنظر شهروندان و قابل حل است از جمله خرده‌کارهای عمرانی و همچنین مباحث خدمات شهری اقدام کنیم، همچنین پیشنهادات برای سال آینده را مورد بررسی قرار دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر کوی کوثر را به عنوان پایلوت در نظر گرفته‌ایم و در زمینه پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه واحدهای تجاری و نیز ارائه خدمات شهری، فرهنگسازی خواهیم کرد و امید است با پرداخت عوارض از سوی شهروندان به همان میزان شهرداری خدمات بیشتری در آن محله ارائه نماید.

طهماسبیان به اهمیت موضوعات فرهنگی و فرهنگ‌سازی در جلسه با همیاران اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا شهرداری منطقه چهار به عنوان پشتیبان همیاران محلات در امور فرهنگی و مباحث آموزش شهروندی و همچنین برگزاری مراسم‌ فرهنگی – مذهبی و دراختیار قراردادن امکانات به محلات اقداماتی در دست انجام دارد.
در پایان این نشست، مدیر محترم شهرداری منطقه چهار به همراه مدیران و همیاران از محله کوی کوثر بازدید کردند و مرتفع کردن مشکلات و ارائه خدمات بیشتر در دستور کار قرار گرفت.
همدان‌نگار://

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری