آخرین بروزرسانی سایت : ۳۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۶:۱۸ بعد از ظهر

۷ دهه تلاش علی‌اکبر فلاحی کار‌آفرین خراسانی

علی اکبر فلاحی کار آفرین پر تلاش و تولید‌کننده خراسان جنوبی در ایران اسلامی درباره نحوه فعالیت واحد‌های تولیدی که بنیان گذار و متولی آن بوده است، می‌گوید: با عنایت حضرت حق و همت مسئولان صنایع کاشی و سرامیک فرزاد سال۱۳۸۴ تاسیس و سال۱۳۸۸ بهره برداری شد صنایع کاشی و سرامیک فرزاد در حوزه تولید کاشی وسرامیک و صادرات این محصولات از حضور مدیران متخصص با تجربه، همکاری مشاوران و مهندسان مجرب و با بهره‌مندی از به‌روزترین فناوری دنیا و ماشین‌های مدرن شرکتی ایتالیایی با راه اندازی سامانه‌های پیشرفته تهیه بدنه و بالمیل‌های کانتینیوس و سامانه‌های خودکار آغاز کرد سالانه نیز با طرح توسعه و اجرای یک مرحله جدید، تولید و سطح کیفیت محصولاتش را افزوده است تا جایی‌که اکنون در این مجموعه صنعتی و تولیدی بیش از یک هزار نفر نیروی متخصص و مجرب و درحال آموزش مشغول به فعالیت هستند؛ و در پایان سال ۹۵ مرحله ششم تولید در این شرکت کار خود را آغاز کرده است؛ واحد‌های جانبی مانند آماده‌سازی پودر میکرونیزه و لعاب‌سازی نیز سال ۹۶ بهره‌برداری شده است.

کاشی سرامیک فرزاد
همدان نگار؛ واحدهای تهیه فرمول بدنه، تولید گرانول، پرس‌های مدرن، بخش لعاب که مجهز به تجهیزات اعمال لعاب و چاپ دورست ایتالیا است. کوره های مدرن پخت سریع (رولر) این امکان را در اختیار شرکت قرار داده است که توانایی تولید انواع کاشی دیوار وکف را با طرح های متنوع و چندچاپ داشته باشد. واحد تولید کاغذ، ورق وکارتن با سرمایه‌گذاری حدود ۵ هزارمیلیارد ریال در حال راه اندازی است که به طور مستقیم برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد. این واحد با راه‌اندازی اهداف مهمی و بارزی به مانند حمایت از محیط‌زیست، اشتغال غیر‌مستقیم، قطع وابستگی به خارج را محقق خواهد کرد. از اهداف مهم و بارز مجتمع تولیدی و صنعتی کاشی فرزاد تحقق سریع تحویل محصول تولیدی و ایجاد رضایت در مشتریان است که برای تحقق این هدف موفق به تاسیس شرکت باربری فرامرز سیر در مجاورت کارخانه شده‌ایم.

اکنون مجتمع تولیدی و صنعتی کاشی فرزاد با تولید انبوه انواع کاشی و سرامیک، افزون بر تامین نیاز داخلی محصولات خود را به کشور‌های هدفی مانند افغانستان، پاکستان، عراق و آسیای میانه، سوریه و لیبی صادر می کند. البته با توجه به افزایش کیفیت این محصول بازارهای هدف صادراتی نیز افزوده خواهد شد. موفقیت در تحقق تولید انواع کاشی کف و دیوار که بنا برنظر متخصصان فنی با محدودیت های فراوانی مواجه است، نشان دهنده مدیریت با درایت این مجموعه صنعتی است.
مجتمع کاشی فرزاد سال های ۹۱ تا۹۵ کارآفرین برتر و صادر کننده نمونه ملی انتخاب شد و این موفقیت و افتخار‌ها را سال‌های بعد یعنی با کسب عنوان صنعت سبز ملی در سال های ۹۶ و۹۷ ادامه داد. این واحد نمونه ملی و صنعت سبز و دوستدار کارگر دارنده استانداردهای بین‌المللی ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱در مدیریت کیفیت سی ای اروپا و او اچ اس ای اس بوده و به عنوان شرکتی خوشنام و باتجربه و باکیفیت برتر و به‌روز در سطح کشور و بین‌المللی حضور دارد و می‌درخشد.

کار‌آفرینی و اشتغال
معنای زندگی در کار و اشتغال، زمینه ساز تامین آینده پر امید برای انسان‌ها نهفته است. هر کجا سخن از کار و تلاش است باید در پی منبعی پایدار برای در‌آمد جامعه انسانی نیز بود. کار به گفته بزرگان ثروت بی‌پایان است. علی اکبر فلاحی نیز با تاسی از این معنای بزرگ برای زندگی انسان‌ها؛ اکنون بعد از ۷ دهه تلاشی ساعی، عزمی جزم و راسخ با توکل بر خدا توانسته در سایه مدد و یاری دوستداران کار و تلاش پای در عرصه تولید و رونق اشتغال بگذارد و مددی بر کار‌آفرینی و زندگی در کشور و خراسان جنوبی برای جویندگان کار و تلاش باشد.
ثمر این تلاش خستگی‌ناپذیر دهه‌های علی اکبر فلاحی و نقش بارزش در تولید و اشتغال کشور را می‌توان در بنیان گذاشتن مجتمع کاشی فرزاد دید. تلاشی که دانه‌ و زنجیره گروه‌های صنعتی به مانند کاشی وسرامیک، آجرنما و آجرسفال، انواع محصولات کشاورزی و تولیدات دامی، معدن، آماده سازی خاک وفرآوری مواد معدنی، حمل ونقل، لعاب سازی، کارتن سازی، شرکت هادی گسترخاوران و کارخانه تولید کاغذ کربناتی، تولید پارکت وتولید فوم پی وی سی و صنایع سلولزی وتبدیلی را به هم متصل کرده است تا زنجیره تولید و اشتغالی دایمی در خراسان جنوبی و کشور را پایه‌ریزی کند.
فلاحی این دستاورد بزرگ خود را نه یک شبه، بلکه از رهاورد دعای خیر بزرگان، پدر و مادر و مرارت‌های پای نکشیدن از سختی کار به‌دست‌آورده است؛ کاری که زندگی برای دیگران ساخته و این تابلوی زیبای تولید و اشتغال همچنان در مسیر پر‌فراز و نشیب خود رخ می‌نمایند و موتور محرک آن علی اکبر فلاحی قوی و سرزنده راه تلاش و اشتغال و کار و آفرینی را در می‌نوردد.

اما در این بین با شنیدن درد‌دل‌های کار‌آفرین‌ها و اهالی تلاش و فعالیت مستمر برای تولید در ایران، می‌توان به نکاتی قابل توجه رسید و اشاره کرد که توان ایران و ایرانی چنان از پس تولید و اشتغال و کار‌آفرینی بر‌می‌آید که مسئولان نیز باید برای حمایت از کار‌آفرینی و اشتغال بیش از گذشته آستین‌های همت را بالا‌بزنند و راه را بیش از پیش برای این عرصه که عامل خود‌کفایی، غرور و سربلندی ایران و ایرانی است بگشایند. راه در تولید چنان سخت و دشوار است که شاید افرادی به مانند علی اکبر فلاحی بار‌ها دل خسته از تلاش شده‌اند اما پای از عزم و همت نکشیده‌اند و موید آن نیز ایجاد زنجیره تولیدی است که در استان خراسان جنوبی بنیان گذاشته است.
از نکات قابل توجه و پر‌اهمیت سخنان فلاحی چابک‌سازی بدنه دولت و توجه بیشتر به حمایت از صنایع تولید است که شرط لازم و کافی آن نیز پرداخت تسهیلات باسود بسیار کم یاحتی بلاعوض به تولید کننده واقعی است. جلسه‌های بی‌نتیجه و کاغذی، غیرکاربردی و غیراجرایی؛ فقط باری بر دوش تولید کننده است دردی از تولید و کارآفرینی اشتغال دوا نمی‌کند و چه خوش گفته شاعر عریان تن همدانی بابا‌طاهر عریان « تو که نوشم نی ای نیشم چرایی» اگر مرهمی بر زخم‌های تولید‌گان کشور نیستند حداقل قوزی بالای قوز تولید‌کنندگان نباشند و او را در قوانین دست و پا گیر تولید و وقت تلف‌ها کردن‌های بیخودی اسیر و گرفتار نکنند.

فلاحی همچنین معتقد است صادرات یکی از حلال‌های مشکلات تولید کشور است و مسئولان باید عملا این مسیر را برای تولید‌کنندگان هموار کنند آن هم با مشوق‌های واقعی و به موقع تا تولید‌کننده دل‌گرم به این حمایت‌ها راه پر فراز و نشیب تولید را طی کند. انقلاب اسلامی برای این کشور یک هدیه بزرگ بوده است بخشی از محرومیت‌ها را از کشور برداشته و کاسته اما برخی همچنان پا برجاست و فقط رنگ عوض کرده است نمونه آن مسائل و مشکلات استانی است که فلاحی در آن به کار و تلاش و کارآفرینی بی‌وقفه مشغول است مشکل راه‌های ارتباطی زمینی و هوایی و ریلی.
این کار آفرین برجسته استان خراسان جنوبی یکی از فرصت‌های تولید و اشتغال برای استان‌های مرزی را بازاچه‌ها می‌داند که باید با قدرت فعال و حمایت شوند تا فرصت بهره‌برداری اقتصادی روز‌افزون برای تولید‌کنندگان فراهم شود و تولید خود را توسعه دهند و بر رونق اشتغال بیافزایند. یکی از مشکلات پیش روی تولید‌کنندگان فعال در شهرک‌های صنعتی معاف نبودن آنان از پرداخت مالیات است. تولید‌کننده و کار‌آفرین در خط مقدم مبارزه با فقر اقتصادی در کشور حرکت می‌کند و تولید کنندگان باید در این جبهه اقتصادی و سهمگین از حمایت و پشتیبانی مداوم برخوردار شوند. فلاحی از دولت مردمی نیز انتظار دارد با گوش جان و از عمق فکر برای توسعه کار‌آفرینی دستان همت خود را بگشایند و یارای همیشگی تولید و اشتغال باشند.
همدان نگار//:

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید
ویدئو خبری